Holding WPP w przetargu utrzymał obsługę mediową Unilevera
Koncern Unilever, właściciel takich marek, jak Dove, Axe, Ben&Jerry's rozstrzygnął globalny przetarg mediowy, uważany za największy przetarg na rynku w 2021 roku. Obronną ręką wyszedł z niego dotychczas pracujący dla marketera holding reklamowy WPP.
Dotychczas obsługująca Unilevera agencja Mindshare (GroupM/WPP) utrzymał większość obsługi mediowej koncernu na sześciu największych rynkach: w USA, Wielkiej Brytanii i Irlandii, Indiach, Indonezji i Chinach.
Przypomnijmy, że przetarg ten jest pierwszą otwartą recenzją Unilevera od sześciu lat, od 2015 roku.
Dla WPP, GroupM i Mindshare (pracuje dla firmy również w Polsce) wygrana oznacza utrzymanie i rozszerzenie kluczowego elementu biznesu z jednym z największych reklamodawców na świecie. Włączając Chiny, grupa rozszerzyła swoje kompetencje do około 80 proc. globalnego biznesu o wartości ponad 3,4 miliarda dolarów.
Także inne holdingi reklamowe zakończyły udział w przetargu Unilevera sukcesem. Należący do Omnicomu PHD wygrał z WPP Austrię, Niemcy, Szwajcarię i Kanadę , a także Afrykę, Bliski Wschód, Australię, Nową Zelandię, Hongkong i Tajwan, których WPP dotychczas nie posiadało.
Havas Media wygrał Francję i Hiszpanię, które wcześniej należało do WPP. Z kolei Initiative (IPG) utrzymał obsługę budżetu w Rosjji, na Ukrainie, Białorusi i w Grecji oraz wygrał budżet w Ameryce Łacińskiej. Asatsu-DK prowadzi działalność w Japonii.
Oprócz utrzymania sześciu czołowych rynków, współpraca Mindshare i Unilever obejmuje obsługę mediową w Holandii, Belgii, krajach skandynawskich, Włoszech, w Europie Wschodniej, Azji Południowej(Indie, Pakistan, Bangladesz, Sri Lanka) oraz Azji Południowo-Wschodnią (Filipiny, Tajlandię, Wietnam).
Według Comvergence agencje walczyły o budżet szacowany na ponad 3 miliardy dolarów. Przetarg nie obejmował Ameryki Łacińskiej ani Chin - czyli 600 milionów dolarów z globalnego konta, które Mindshare wygrał od Omnicom w zeszłym roku.
Centralizacja obsługi mediowej
Według nieoficjalnych informacji, częścią briefu przetargowego było scentralizowanie całej działalności mediowej Unilevera, w tym danych, analiz, planowania, zakupów i mediów społecznościowych, w ramach jednej agencji na danym rynku.
Celem firmy jest kontynuacja strategii „Get on the Frontline”, która polega na wykorzystaniu danych i empatii do rozwiązywania rzeczywistych problemów, zapewniając, że "cel marki jest bodźcem do pozytywnych zmian dla ludzi i planety oraz aby marki wyróżniały się w kulturze".
Unilever, który jest właścicielem wielu marek z sektora FMCG, w tym Dove, Ben & Jerry's i Hellmann's, wydał około 8,6 miliarda dolarów (6,33 miliarda funtów) rocznie na marketing przed pandemią. W październiku Unilever zobowiązał się do zwiększenia wydatków marketingowych po najgorszym okresie COVID-19. Podstawowa sprzedaż firmy w pierwszej połowie 2021 r. wzrosła o prawie 19 proc., do 1,5 mld dolarów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Holding WPP w przetargu utrzymał obsługę mediową Unilevera