Wydatki marketingowe Coca-Coli spadły o 30 proc.
Koncern Coca-Cola poinformował, że chociaż sukcesywnie zwiększa nakłady na reklamy, to jego wydatki marketingowe w III kwartale br. były mniejsze o 30 proc. rok do roku.
- Chociaż nasze wydatki marketingowe pozostały poniżej zeszłorocznych poziomów, zwiększyliśmy je, ponieważ zauważyliśmy ożywienie w branży - powiedział dyrektor generalny firmy James Quincey.
W III kwartale br. przychody netto firmy w skali roku spadły o 9 proc., do 8,65 mld dolarów. Przychody organiczne zmalały o 6 proc. na całym świecie. Spadek w Ameryce Północnej wyniósł 3 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku - 8 proc.
Firma poinformowała, że wydatki marketingowe w III kwartale spadły o 30 proc. rok do roku, ale nastąpiła „sekwencyjna poprawa” o około 65 proc. w stosunku do poziomu wydatków w II kwartale br.
Na wczesnym etapie lockodwnu spowodowanego pandemią, Coca-Cola wstrzymała wszelkie działania marketingowe. Wówczas James Quincey mówił: - Opracowaliśmy i ustaliliśmy, że w tej początkowej fazie skuteczność szeroko zakrojonego marketingu marki jest ograniczona.
Coca-Cola ogłosiła w zeszłym tygodniu, że uprości swoje portfolio marek, usuwając ze sprzedaży serię produktów, w tym markę Tab, pierwszy napój dietetyczny (przed pojawieniem się Diet Coke).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Wydatki marketingowe Coca-Coli spadły o 30 proc.