100 nagród w konkursie Złote Spinacze. Najlepszą agencją MSL, Małgorzata Mejer i Iga Świątek Gwiazdami PR
Związek Firm Public Relations po raz 20. rozdał nagrody w konkursie Złote Spinacze dla najlepszych kampanii PR. Jury przyznało łącznie 100 nagród – 31 Złotych, 35 Srebrnych oraz 34 Brązowych Spinaczy. Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” trafił do agencji MSL. Tytuły Gwiazdy PR trafiły do Małgorzaty Mejer, dyrektorki ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble oraz najlepszej na świecie tenisistki Igi Świątek.
Ogłoszenie wyników i przyznanie nagród w konkursie Złote Spinacze odbyło się 2 grudnia podczas uroczystej gali. O nominacjach i przyznanych poszczególnym projektom nagrodach zdecydowało prawie stuosobowe jury, obradujące w sześciu grupach jurorskich, którym przewodniczył Grzegorz Szczepański, CEO Hill+Knowlton Strategies Poland.
Na podstawie przygotowanego przez organizatora rankingu podmiotów nagrodzonych w tej edycji konkursu, Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” otrzymała agencja MSL. Na drugim miejscu w rankingu znalazła się Grupa Komunikacja Plus, zaś trzecia była agencja Linkleaders.
Małgorzata Mejer i Iga Świątek Gwiazdami PR
Zarząd ZFPR przyznał nagrodę dla osoby szczególnie zasłużonej w branży public relations – Gwiazdę PR. Wyróżniona nią została w tym roku Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej w Procter & Gamble, która od 1995 r. odpowiada za działania PR-owe tej firmy w Polsce, a od 2011 r. w regionie Europy Centralnej. Obok odpowiedzialności za komunikację korporacyjną pełni też funkcję rzecznika prasowego. W jury konkursu Złote Spinacze jest od samego początku jego istnienia, czyli od dwudziestu lat.
.jpg)
Małgorzata Mejer
W tegorocznej edycji konkursu zarząd ZFPR postanowił przyznać wyjątkowo również drugą nagrodę Gwiazdy PR, która trafiła do Igi Świątek, aktualnie najlepszej na świcie tenisistki. W imieniu zawodniczki wyróżnienie odebrała jej PR managerka Paula Wolecka.

Iga Świątek zwraca się do uczestników gali Złotych Spinazce, fot. Justyna Dąbrowska-Cydzik WM
- Ostatnie lata, a zwłaszcza ostatnie miesiące, nie przestają być trudne i pełne wyzwań w wymiarze zdrowotnym, środowiskowym czy humanitarnym. W tych często mrocznych czasach tym bardziej potrzebujemy jasnych gwiazd, które dają nadzieją na lepszą przyszłość. Z tego powodu wyjątkowo postanowiliśmy uhonorować tytułem Gwiazdy PR dwie osoby, które stanowią wzorce zaangażowania i drogowskazy dla całej branży PR - mówi Agnieszka Bacińska, wiceprezeska zarządu ZFPR.
Portal Wirtualnemedia.pl jest partnerem medialnym konkursu Złote Spinacze.
Przemysław Mitraszewski prezesem Związku Firm Public Relations. W zarządzie Bacińska, Życińska i Bogusz
Złote Spinacze 2022 - lista nagrodzonych
Kategorie główne:
PR korporacyjny
ZŁOTO
Transformacja dekady: Tesco zamienia się w Netto / Lighthouse, Netto Polska
SREBRO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
BRĄZ
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
PR produktu
SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
Issue management i komunikacja kryzysowa
ZŁOTO
OZE ma prawa! / Pan Pikto
SREBRO
„Dziady” / A.D. 2021 – niezależność / Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
SREBRO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
Advocacy i Public Affairs
ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO
Koalicja „Dbamy o wodę”, Kampania: Liczy się każda kropla / FleishmanHillard, Grupa Żywiec, Żywiec Zdrój (Danone)
BRĄZ
Jutro w Polsce / MullenLowe Warsaw, Agora, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
Kampania społeczna
ZŁOTO
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
PR pro bono
ZŁOTO
UNMUTE: GŁOŚNIEJ NIŻ DECYBELE / Labcon, Change Serviceplan
SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ
Wielkie badanie dziecięcych szpitali / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Nurofen (Reckitt), Pozytywna Dyscyplina
Employee experience i komunikacja wewnętrzna
ZŁOTO
Feel the Pepco Values, czyli nowa odsłona wartości! / MJCC, Pepco Poland
SREBRO
Evergreen Festival czyli jak odzyskać serca pracowników / Grupa Żywiec
BRĄZ
NA LUZIE O BHP / MOSQI.TO, ING Bank Śląski
Event komercyjny
ZŁOTO
OLX Praca Know How 2022 / Live Age, OLX
SREBRO
MAYBELLINE NEW YORK STORIES / L’Oreal Polska, PWR.GG, Creative PRO, Warner Music Poland, Platinium Cast
BRĄZ
Piłka znów w grze! Tysiące dzieci wróciły na boiska / Grupa Komunikacja Plus, Polski Związek Piłki Nożnej, Maspex
Event społeczny
ZŁOTO
10 lat Pikniku Niepodległościowego w Łodzi / 3PR Consulting, Manufaktura Łódź
BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
Launch produktu, usługi lub firmy
ZŁOTO
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
SREBRO
Jasnum – Menopauza to nie pauza / 38 Content Communication, USP Zdrowie
SREBRO
Launch platformy Disney+ w Polsce / The Walt Disney Company Polska
Sustainability i CSR Communications
ZŁOTO
Komunikacja projektu „Daj swoim butom drugie życie” / Grupa CCC
SREBRO
Program zatrudnienia osób neuroróżnorodnych w P&G / MSL, Procter & Gamble, asperIT
BRĄZ
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
PR miejsca, miasta lub regionu
ZŁOTO
Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO
wilcza for/rest / TOUCH.PR, wilcza for/rest
BRĄZ
STS mecenasem muralu Kazimierza Górskiego / STS
Social media
ZŁOTO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
SREBRO
Żeńska końcówka okiem 18000 Polek i 20 influencerek / Linkleaders, Pracuj.pl
BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Business-to-Business PR
SREBRO
Lepszy Szef: Dell Technologies x Intel x monday comms / monday comms, Dell Technologies, Intel
SREBRO
Razem dla innych razem dla siebie. Unicef dla biznesu / 38 Content Communication, Unincef Polska
BRĄZ
Noc dla Klimatu / Danfoss Poland, MAKE Event
PR finansowy i relacje inwestorskie
BRĄZ
STS – największy bukmacher w Polsce debiutuje na GPW / STS Holding
Media Relations
ZŁOTO
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
SREBRO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
SREBRO
Zapomnij słowo „robol”. Komunikacja Pracuj.pl do fachowców / Linkleaders, Pracuj.pl
Employer Branding
ZŁOTO
MIT czy HIT? mBank i cała prawda o pracy IT w bankowości / Linkleaders, mBank
SREBRO
Impact Stories / Deloitte Poland
SREBRO
Zgadzam się / Nie zgadzam się / MOSQI.TO, ING Bank Śląski
Content marketing - branded content
ZŁOTO
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
SREBRO
Łączy nas napięcie – portal naładowany wiedzą / Euvic Digital, TIM
BRĄZ
Lenovo i szachy: arc. Jan-Krzysztof Duda ambasadorem Lenovo / Deep Sense, Lenovo Polska
BRĄZ
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
Custom Publishing
ZŁOTO
Kurier Specjalny OLX / OLX, dotrelations
SREBRO
ZłotyKalendarz 2022 GoldenSubmarine / GoldenSubmarine
BRĄZ
ERC Inspiration Book / Planet Partners
Wsparcie Ukrainy
ZŁOTO
Biedronka – wspólnie dla Ukrainy / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies Poland
SREBRO
Butik Pełen Dobra / Port Łódź
BRĄZ
InPost, Rafał Brzoska i Omenaa Mensah z pomocą Ukrainie / Big Picture, InPost, Omenaa Foundation, Fundacja Rafała Brzoski
BRĄZ
SAFER Ukraine / 24/7Communication, St. Jude, Finn Partners
Kategorie sektorowe:
Technologia, IT, telekomunikacja
ZŁOTO
Art loves The Frame. Nowa narracja dla The Frame TV / dfusion communication, Samsung Polska
SREBRO
Twardy reset memów o IT. Wejście the:protocol na rynek / Linkleaders, the:protocol
BRĄZ
Jak rozbić szklany sufit – promocja serialu Arcane / Lighthouse, RIOT Games, WebTalk, UCK Agency
Finanse
ZŁOTO
Bajki dla dorosłych / Santander Bank Polska, Follow Agency
SREBRO
Kampania edukacyjna „Misja Kieszonkowe” / Bank BNP Paribas, Garden of Words, Publicis Worldwide
BRĄZ
Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów / Bank Credit Agricole
BRĄZ
EY tłumaczy Polski Ład / EY Polska
Uroda, higiena i wellness
ZŁOTO
„Rachunek przemocy” Avon Kontra Przemoc / Garden of Words, Avon Polska, BNP Paribas Bank
SREBRO
1701 wchodzi na rynek / Planet Partners, NAOS Poland
SREBRO
Launch szczoteczki Oral-B iO z rewolucyjną technologią magnetyczną / MSL, Procter & Gamble
Moda i styl życia
SREBRO
YES „Jestem kobietą” / 180heartbeats + Jung v Matt, MediaHub
SREBRO
Dbaj o ubranie – w zmniejszaniu emisji nie ma dróg na skróty / Lighthouse, LPP
BRĄZ
Wsparcie kobiet jako powód do dumy w akcji #JESTEMFEMINISTA / Havas PR Warsaw, Answear.com
Sektor spożywczy
ZŁOTO
Mata przejmuje Maka / 24/7Communication, McDonald’s Polska, DDB, OMD, Isobar Polska
BRĄZ
Zdrowie bez wymówek. Daj się przebadać! / Lensomai Communication, SuperMenu by Anna Lewandowska
BRĄZ
Goodvalley – dobre dla fleksitarian i dla planety / 24/7Communincation
Kultura i media
ZŁOTO
MAGIA PODLASIA W SERIALU KRUK. CZORNY WORON NIE ŚPI / Havas PR Warsaw, CANAL+ Polska, Storytel
BRĄZ
Premiera serialu FOX „Cała prawda o Pam” / Grupa Komunikacja Plus, The Walt Disney Company Polska
Medycyna i zdrowie
ZŁOTO
Porozmawiajmy szczerze o otyłości / MSL, Novo Nordisk
BRĄZ
Powrót z depresji / Hill+Knowlton Strategies Poland, Janssen Polska
BRĄZ
@JestemOpiekunem / MSL, Nutricia
Sport, turystyka i rekreacja
ZŁOTO
Betclic Rap Royale. Król jest tylko jeden / Grupa Komunikacja Plus, Betclic, Lech Polish Hip-Hop Festival
BRĄZ
Turniej piłkarski dzieci z domów dziecka z Polski i Ukrainy / FleishmanHillard, Stowarzyszenie Nadzieja na Mundial, Jeronimo Martins Polska
BRĄZ
Biegam z czystą przyjemnością / Polska Agencja Antydopingowa POLADA
Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze
ZŁOTO
Młode MajstERki / ERBUD, Centrum Nauki Kopernik
SREBRO
Znikający Mural / IMMOFINANZ
SREBRO
Trudny projekt deweloperski. Dialog o inwestycji Lizbońska / N42
Przemysł i infrastruktura
ZŁOTO
Brześć Kujawski w Centrum uwagi LPP Logistics / Lighthouse
SREBRO
„M-town project” – Corning otwiera nową fabrykę / Corning, MJCC
BRĄZ
Faurecia powered by Women’s spirit! / Big Picture, Faurecia Automotive Polska
Motoryzacja i transport
ZŁOTO
Uwaga, rozwój! Budowa fabryki elektrolitu w Śremie / Grupa Komunikacja Plus, Capchem Poland
SREBRO
SCOPES driven by Porsche. Tales of Tomorrow / Big Picture, PORSCHE
BRĄZ
OTOMOTO przedstawia „Prawdziwe historie” – Wartburg 353 / MADOGZ, OTOMOTO
NGO i sektor publiczny
ZŁOTO
Grupa Stonewall – Kampania „Jesteśmy dobrzy w byciu razem” / KERRIS
SREBRO
Najmłodszy headhunter na świecie / MSL, Fundacja K.I.D.S. Klub Innowatorów Dziecięcych Szpitali, Publicis Worldwide, Prodigious
BRĄZ
Digital Festival 2021 / Fundacja Digital Poland
Kategorie specjalne:
Kreatywność
ZŁOTO
Pierwsza Pomoc Ludzkości / VMLY&R Polska
Efektywność
ZŁOTO
Media relations wzmacnia sprzedaż. W GfK mamy na to dowody / Grupa Komunikacja Plus, GfK Polonia
Research&Insight
ZŁOTO
Polskie Miasta Przyszłości 2050 / Icon Strategies, Grupa Saint-Gobain
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 100 nagród w konkursie Złote Spinacze. Najlepszą agencją MSL, Małgorzata Mejer i Iga Świątek Gwiazdami PR