YouTube, Netflix i TikTok najpopularniejszymi serwisami wśród dzieci
YouTube, Netflix i TikTok to najpopularniejsze serwisy wideo wśród dzieci - wynika z 7. edycji corocznego badania Dzieci w Sieci Multiscreen realizowanego przez Dom Sprzedaży Mediów Interaktywnych MediaFarm we współpracy z firmą badawczą Zymetria. Wysoką, czwartą pozycję zajmuje niespełna pół roku od debiutu Disney+.

Od lat na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych wśród dzieci serwisów wideo w Polsce znajduje się YouTube. Pośród dzieci, które oglądają wideo w internecie do YouTube’a zagląda przynajmniej od czasu do czasu 89 proc. z nich (spadek o 1 pp. w porównaniu z 2021 rokiem). Wśród chłopców wskaźnik ten rośnie aż do 91 proc., a wśród dziewczynek spada do 87 proc..
Na drugim miejscu za YouTubem uplasował się najpopularniejszy serwis abonamentowy, czyli Netflix (52 proc. zasięgu wśród dzieci oglądających wideo w sieci), a za Netfliksem - darmowy TikTok, którego popularność wśród polskich dzieci spadła jednak w ciągu minionego roku o 5 punktów procentowych (z 36 proc. do 31 proc.).
Jak wskazują analitycy MediaFarm, spadek popularności TikToka to z jednej strony efekt „dorastania” chińskiej platformy i obniżania przez jej algorytm rangi treści potencjalnie atrakcyjnych dla dzieci, a z drugiej - licznych skandali związanych z występowaniem na TikToku groźnych dla dzieci challenge’y.

Wśród polskich dzieci stosunkowo mało popularne są rodzime serwisy SVOD: Polsat Box Go (11 proc.) oraz Player (7 proc.), których oferta treści dla dzieci jest bardzo uboga. W Polsce rodziny z dziećmi to bardzo atrakcyjna grupa docelowa dla dostawców treści wideo. W ich gospodarstwach domowych znacznie częściej niż przeciętnie, znajduje się dostęp do internetu (prawie 100 proc.), smartfon (97 proc.) oraz Smart TV (75 proc.). Rodziny z dziećmi postrzegają SVOD jako źródło największej ilości filmowych nowości przeznaczonych dla dzieci (46proc. vs. np. 26 proc. telewizję).
Warto zwrócić uwagę na wysoką, bo 4. pozycję w rankingu serwisu Disney+, który zaledwie pół roku od debiutu ma 28 proc. zasięgu wśród dzieci oglądających wideo w sieci.

Badanie ilościowe zostało zrealizowane w dniach 21-27 października 2022 roku techniką wywiadów internetowych na próbie N=500 osób.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: YouTube, Netflix i TikTok najpopularniejszymi serwisami wśród dzieci