Zalando stawia na zrównoważony rozwój i brak śladu węglowego. Od 2023 roku bez jednorazowych opakowań
Platforma Zalando zobowiązała się do zachowania neutralności węglowej we własnych operacjach oraz wszystkich dostawach i zwrotach. Proces ten obejmie wewnętrznie obsługiwane obiekty, transport paczek, a także opakowania - od 2023 roku firma nie będzie w ogóle korzystać z ich jednorazowych wersji.

Zalando zaznacza, że obecne zobowiązanie jest częścią nowej strategii zrównoważonego rozwoju pod hasłem „do.MORE", której głównym celem jest wywieranie pozytywnego wpływu na ludzi i planetę.
W ten sposób platforma zamierza wypełnić cele paryskiej umowy klimatycznej w zakresie własnych operacji przed wyznaczonym terminem. Firma podkreśla, że w 2019 r. przestawiła się na w ponad 90 proc. odnawialną energię we wszystkich swoich lokalizacjach. Emisje dwutlenku węgla, które nie zostaną wyeliminowane dzięki usprawnieniom z zakresu energii odnawialnej czy ekologicznych opcji dostaw, będą podlegały kompensacji począwszy od 2019 r.
Do 2023 r. Zalando zaprojektuje swoje opakowania w taki sposób, aby zminimalizować ilość odpadów, w szczególności eliminując tworzywa sztuczne jednorazowego użytku. Firma podkreśla, że już teraz pudełka Zalando produkowane są w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu, torby wysyłkowe w 80 proc. z recyklingowanych tworzyw sztucznych, a opakowania na produkty kosmetyczne będą się składać w 100 proc. z papieru pochodzącego z odzysku.
Również marka własna Zalando – ZIGN do wiosny/lata 2020 r. w pełni zaangażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju. Asortyment marki został rozszerzony z obuwia i akcesoriów także do produktów odzieżowych. Wszystkie artykuły z kolekcji wiosna/lato 2020 będą opatrzone flagą zrównoważonego rozwoju na platformie Zalando.pl. Zalando oznacza produkty tym symbolem jeśli spełniają one jeden ze standardów środowiskowych firmy, które pokrywają normy społeczne, środowiskowe i dotyczące ochrony zwierząt. Kryteria Zalando są zgodne z międzynarodowymi standardami oraz najlepszymi branżowymi praktykami.
- Branża mody stoi obecnie przed złożonymi wyzwaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, a my byliśmy w przeszłości częścią tego problemu - zaznacza w komunikacie Rubin Ritter, Co-CEO Zalando. - Teraz naszym celem jest przysłużenie się rozwiązaniu. Widzimy wyraźny związek między działaniem w sposób zrównoważony, a dalszym sukcesem biznesowym. Tylko ci, którzy włączą zrównoważony rozwój do swojej strategii, pozostaną istotni dla klientów i zbudują źródło przewagi konkurencyjnej w przyszłości.
Między innymi celami Zalando, do 2023 r. chce wprowadzić zasady powtórnego obiegu i wydłuży tym samym żywotność co najmniej 50 mln produktów. W 2019 r. firma przewiduje, że dzięki platformie odsprzedaży Zalando Wardrobe uda się przedłużyć żywotność blisko miliona artykułów.
W II kwartale 2019 roku platforma Zalando osiągnęła przychody wyższe rok do roku o 20,1 procent. Jednak kwartalny zysk netto spółki na poziomie 45,5, mln euro okazał się niższy niż przed rokiem. Liczba aktywnych użytkowników Zalando wzrosła o 15,2 procent przekraczając 28 milionów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Zalando stawia na zrównoważony rozwój i brak śladu węglowego. Od 2023 roku bez jednorazowych opakowań
[url=http://www.yeezyboost.com.co]yeezy boost[/url]