Zalando zyskuje klientów. Kupili za 3,5 mld euro
W pierwszym kwartale 2025 roku Zalando przy wzroście obrotów brutto o 6,5 proc. do 3,5 mld euro i przychodów o 7,9 proc. zarobiło na czysto 9,9 mln euro. W całym br. przy jednocyfrowej dynamice obrotów brutto i przychodów spodziewa się 530–590 mln euro skorygowanego zysku operacyjnego.

W segmencie B2C platforma Zalando osiągnęła w zeszłym kwartale 3,5 mld euro sprzedaży brutto, o 6,5 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba jej aktywnych klientów zwiększyła się rok do roku o 5,9 proc. do 52,4 mln.
Za ile kupują klienci Zalando
Średnia wartość zakupów od klientów w ciągu ostatnich 12 miesięcy minimalnie zmalała – z 296,8 do 296,4 euro, zaś przeciętna wartość pojedynczych zakupów (z uwzględnieniem wzrostów) zwiększyła się z 60,4 do 61,1 euro.
W zeszłym kwartale przełożył się to na 2,18 mld euro przychodów, 41 mln euro skorygowanego zysku EBITDA i 20,6 mln euro zysku operacyjnego w segmencie B2C. Zalando podkreśliło, że swój program lojalnościowy Zalando Plus uruchomiło już w 13 krajach (w Polsce pojawił się w marcu), a w dalszej części roku wprowadzi go na pozostałych rynkach. Obecnie korzysta z niego 15 proc. klientów w krajach, gdzie już działa.
Z kolei w pionie B2B firma w zeszłym kwartale zanotowała 240 mln euro wpływów, 5,8 mln euro skorygowanego zysku EBITDA i 0,8 mln euro zysku operacyjnego.

Kwartalne przychody całego Zalando poszły w górę r/r o 7,9 proc. do 2,42 mld euro. Z drugiej strony koszty dostaw zwiększyły się z 550,5 do 591,5 mln euro, wydatki na marketing – ze 183,1 do 209,9 mln, a administracyjne – ze 122,8 do 125,6 mln.
W efekcie znacząco poprawiła się rentowność: na poziomie operacyjnym z 0,7 do 21,4 mln euro, a w ujęciu netto – z 8,9 mln straty do 9,9 mln zysku.
– Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku - przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu – podkreślił w komunikacie prasowym Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando

Zalando spodziewa się, że w całym 2025 roku jego sprzedaż brutto i przychody zwiększą się o 4–9 proc., zaś skorygowany zysk operacyjny wyniesie 530–590 mln euro.
Te prognozy nie uwzględniają efekty ogłoszonego pod koniec ub.r. przejęcia platformy About You, które ma zostać sfinalizowane latem.

Dołącz do dyskusji: Zalando zyskuje klientów. Kupili za 3,5 mld euro
Dziękujemy za tak gorliwe kopiowanie informacji prasowych z sprawozdań i komunikatów.
Dziękujemy, że zanadto nie ingeruje Pan w ich treść, dzięki czemu w tekście nie ma błędów językowych.
Pozdrawiamy pozostałych reaktorów podatku Wirtualne Media, którzy w odróżnieniu od Pana piszą wymagające więcej czasu i więcej wysiłku trakty własne. Szkoda tylko, że za więcej pracy dostają mniejsze wynagrodzenie.
Z wyrazami szacunku.