ZenithOptimedia i MediaCom najskuteczniejszymi domami mediowymi w Polsce
W ub.r. najwięcej dużych budżetów mediowych na polskim rynku pozyskały ZenithOptimedia Group, MediaCom Warszawa, Universal McCann i Starcom. Dało to firmom czołowe miejsca w rankingu RECMA Compitches.
Firma RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) za pozyskane w 2013 roku budżety przyznała ZenithOptimedia Group 24 pkt, a za straconych klientów - odjęła 9 pkt. MediaCom Warszawa otrzymał 19 pkt dodatnich i 6 ujemnych. Obu domom mediowym przyznano najwyższą możliwą ocenę A+.
Kolejne miejsca zajęły Universal McCann i Starcom, u których różnica między punktami za pozyskane i stracone budżety wyniosła 9: pierwsza firma dostała 9 pkt dodatnich, a druga 13 dodatnich i 4 ujemne. Obie otrzymały ocenę A. Z kolei Arena Media zdobyła 5 pkt dodatnich, natomiast Carat Polska - 6 dodatnicj i jeden ujemny.
Na ostatnich pozycjach w rankingu, obejmującym 19 domów mediowych, znalazły się MediaVest i Havas Media. Pierwszy otrzymał tylko jeden punkt dodatni i aż 10 ujemnych, natomiast drugi - 3 dodatnie i 4 ujemne.
W analizie punkty przyznawano za pozyskanie lub utratę budżetów wynoszących minimum pół miliona euro. W zależności od stopnia zaangażowania polskiego oddziału w procedurę przetargową, mógł on otrzymać od jednego do trzech punktów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: ZenithOptimedia i MediaCom najskuteczniejszymi domami mediowymi w Polsce