W drugim kwartale 2025 roku przychody Alphabetu, właściciela Google’a zwiększyły się r/r o prawie 14 proc, z czego te z reklam – o nieco ponad 10 proc. Czysty zysk przekroczył 28 mld dolarów.
Lato to czas, kiedy spada oglądalność telewizji linearnej – nawet o około jedną piątą, marketerzy ograniczają kampanie stricte performance’owe, a decyzje zakupowe bywają odsuwane na wrzesień. – W branży to nie sezon ogórkowy, ale raczej sezon zmiany rytmu. Mniej jest kampanii na „tu i teraz”, więcej planowania, testowania, optymalizacji. Dla wielu to czas, gdy kładzie się fundamenty pod działania końcówki roku – mówi Anna Gruszka z adQuery.
Marta Ćwiertniewicz, dziennikarka Polsat Sport, pojawi się w nowej edycji programu “Ninja vs. Ninja”, który Polsat pokaże jesienią. Wysłanniczka sportowego kanału będzie pokazywać kulisy sportowego reality-show.
Totalizator Sportowy planuje likwidację klasycznego studia z losowaniami Lotto. Jak podaje “Gazeta Wyborcza”, ma je zastąpić niemal bezobsługowa transmisja, czyli realizowana z użyciem jednej kamery. – Musimy odpowiadać na nowe trendy w losowaniach (automatyzacja), a z drugiej pamiętać o tych, którzy po prostu lubią oglądać losowania - tłumaczy TS. W związku ze zmianą ekipa od losowań straci zatrudnienie.
Niemiecka spółka zależna Pepco Group złożyła wniosek o upadłość. Sieć działa tam od trzech lat, obecnie liczy 64 sklepy przynoszące straty.
Telewizja Polska z reklam i sponsoringu zarobiła w ub.r. prawie miliard zł, ale przy dużym spadku wpływów z abonamentu i budżetu państwa jej łączne przychody zmalały o 27 proc. Przy dużo słabszym ograniczeniu wydatków operacyjnych nadawca zanotował prawie 240 mln zł straty netto.
Marcin Dec, który do wiosny zeszłego roku był prezesem – należącej do Orlenu i PZU – agencji mediowej Sigma Bis (dziś re58) nie pozostał w branży domów mediowych. – Działam aktualnie w obszarze relacji inwestorskich na rynkach kapitałowych w USA i Kanadzie. To zupełnie inna galaktyka w porównaniu do rodzimego rynku reklamy – stwierdza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Nowy program licencyjny AI od Google ma pozwolić zacieśnić współpracę z wydawcami na świecie - podaje Yahoo Finance. Na start projekt ma objąć około 20 krajowych wydawców z całego świata.
W 2024 roku Wakacje.pl zwiększyły przychody o ponad jedną trzecią, zarabiając na czysto rekordowe w swojej historii 101 mln zł. Rekordowa jest też dywidenda dla Wirtualnej Polski Media.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego rozpoczęło konsultacje w sprawie rozporządzenia dotyczącego opłaty reprograficznej. Mają nią zostać objęte m.in. smartfony, tablety, telewizory i dekodery. Lista nośników objętych opłatą nie była aktualizowana od wielu lat. Pieniądze z części tantiem mogą trafić do dziennikarzy.
Średnio 625 tys. widzów oglądało „Szkło kontaktowe” w pierwszej połowie roku. Względem analogicznego okresu rok wcześniej magazyn TVN2 ma 29 tys. odbiorców mniej. Najchętniej oglądane wydanie „Szkła” zgromadziło przed ekranem średnio 820 tys. odbiorców.
Monika Richardson zakończyła współpracę z Tomaszem Słodkim, który był producentem wideo treści na kanale “The Richardson Talk”, umieszczonym na YouTube. Prowadząca zarzuciła Słodkiemu, że ten oczekuje od niej pokrycia kosztów produkcji dotychczasowych materiałów wideo, pomimo braku wcześniejszych ustaleń w tym zakresie. Słodki odpowiedział nam, że kanał należy do jego firmy, ale sprawy komentować nie chce.
Organizator plebiscytu Telekamery „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) planuje w tym roku kolejną edycję wydarzenia – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
W czerwcu 2025 roku liderem odwiedzalności wśród serwisów e-commerce w Polsce było chińskie Temu. Za to najwięcej czasu Polacy spędzali na Allegro oraz na Vinted. Większość serwisów zanotowała spadki zarówno w liczbie realnych użytkowników, jak i średnim czasie spędzonym na stronie.
Sejm zajmie się w czwartek sprawozdaniem komisji z prac nad wnioskiem wstępnym o pociągnięcie do odpowiedzialności konstytucyjnej przed Trybunałem Stanu przewodniczącego KRRiT. Wnioskodawcy zarzucają Maciejowi Świrskiemu m.in. blokowanie ok. 300 mln zł z abonamentu dla publicznego radia i telewizji.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji miała opublikować raport z konsultacji dotyczących MUX-5 naziemnej telewizji cyfrowej, nie później niż w ciągu 60 dni od ich zakończenia. Tak się jednak nie stało. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, może to nastąpić dopiero po 8 sierpnia.
Na początku lipca serwis streamingowy Canal+ zaczął udostępniać wybrane treści na żądanie i kanały linearne za darmo i bez konieczności rejestracji. Choć jeszcze trzy tygodnie temu w tej ofercie były dostępne Polsat, TV4 i TV Puls, to obecnie można w ten sposób oglądać tylko pierwszą stację.
Program Michała Koterskiego „Zero uzależnień” zniknął z Kanału Zero, nie był emitowany już od trzech miesięcy. Jak ustaliliśmy, aktor zawiesił współpracę z projektem Krzysztofa Stanowskiego.
Firma stojąca za ChatGPT za rok korzystania z centrum danych Oracle zapłaci kolosalną kwotę 30 miliardów dolarów. W tym czasie na rzecz tej usługi zużytych zostanie 4,5 gigawatów energii – to wystarczyłoby na zasilenie 4 milionów gospodarstw domowych lub działanie 30 milionów lodówek jednocześnie.
Netflix dał zielone światło na produkcję trzeciego sezonu serialu „Wednesday" - podaje serwis Variety. Informacja wypływa na krótko przed premierą drugiej odsłony popularnej młodzieżowej serii, nawiązującej do "Rodziny Addamsów".