W świecie, w którym walka o uwagę konsumenta przypomina wyścig F1, kino oferuje coś, czego nie daje żadne inne medium – pełne skupienie, silne emocje i najwyższą jakość odbioru przekazu. Reklama kinowa, choć stanowi niewielki procent w całościowym media mixie, może odegrać kluczową rolę w domykaniu i wzmacnianiu całej kampanii. Potwierdzają to badania – zarówno w zakresie zapamiętywalności, jak i wpływu emocjonalnego.
Wyobraź sobie, że masz przed sobą dwóch influencerów. Jeden ma 6 milionów obserwujących na Instagramie, drugi „tylko” 300 tysięcy. Kogo wybierasz do kampanii swojej marki? Jeśli Twoja intuicja podpowiada ci, że większa liczba followersów automatycznie oznacza większy sukces, to właśnie wpadłeś w pułapkę, w którą przez lata wpadała większość marketerów. W świecie, gdzie liczby krzyczą głośniej niż treść, łatwo jest dać się zwieść ich pozornej sile. Ale czy rzeczywiście te zasięgi są najważniejsze? Wchodzimy na głębszy poziom analizy – dzięki unikalnemu narzędziu Influence Power Index (IPI), które pomaga markom odkrywać prawdziwy potencjał influencerów – wykraczając daleko poza powierzchowne wskaźniki.
Niedawno możliwość przewijania reklam zablokowała słowacka telewizja Markíza. Teraz w jej ślady idzie konkurencyjny nadawca JOJ. Portal Wirtualnemedia.pl sprawdził jak to wygląda w polskim streamingu. Reklamy na większości kanałów tematycznych można przewinąć, ale w przypadku stacji dostępnych także w naziemnej telewizji cyfrowej niekoniecznie.
88,3 proc. psów ogląda telewizję, a 45 proc. reaguje na wyświetlanie na ekranie inne psy lub ich szczekanie – wynika z badań Auburn University z amerykańskiego stanu Alabama, opublikowanych w czasopiśmie „Scientific Reports”. 1 września francuski operator Free, należący do tego samego właściciela co Play, wprowadzi do oferty kanał Dog & Cat TV. Może przypaść do gustu zwierzętom. W USA już od 13 lat działa Dog TV.
Format „Jan Rokita komentuje” w Kanale Zero ogląda ostatnio ponad 200 tys. widzów, a w trakcie kampanii prezydenckiej miał nawet ponad 600 tys. wyświetleń. Były polityk Platformy Obywatelskiej od dwóch miesięcy współpracuje z projektem Krzysztofa Stanowskiego.
Trybunał do spraw Konkurencji Republiki Południowej Afryki zgodził się na transakcję, która doprowadzi do przejęcia dostawcy płatnej telewizji i właściciela serwisu streamingowego Showmax, przez Canal+. Francuska grupa zapłaci za każdą z akcji Multichoice, która nie jest jej własnością 125 randów.
Walijski dziennikarz Will Hayward uruchomił fundusz mający na celu wspieranie młodych reporterów śledczych. Ma pomóc im w pierwszym etapie kariery w zawodzie w tworzeniu wartościowych, pogłębionych treści.
Firmy Nagravision (Grupa Kudelski) i Broadpeak zaprezentowały nowe antypirackie rozwiązanie. Platforma technologiczna tych firm ma szybko wykrywać nielegalne transmisje sportowe w streamingu i je zakłócać. Ma to zmniejszać atrakcyjność pirackich usług, bez utrudniania odbioru legalnym użytkownikom.
W polskim społeczeństwie rośnie świadomość istnienia sztucznej inteligencji. Polacy są zdania, że najwięcej na rozwoju AI zyskają big techy (58 proc. wskazań), a najmniej organizacje pozarządowe (12 proc.) - wynika z badania Autopay. 38 proc. Polaków odrzuca możliwość skorzystania z usług finansowych wspieranych przez AI.
Spółka zarządzająca serwisem Trójmiasto.pl w 2024 roku zwiększyła przychody o prawie 7 proc., zarabiając na czysto niemal 800 tys. zł.
Telewizja Republika krótko po zakończeniu rekordowo dużej zbiórki wpłat od widzów zaczęła nową. Tym razem prosi o pieniądze na transmisję z zaprzysiężenia Karola Nawrockiego na prezydenta Polski.
W wieku 78 lat zmarł reżyser i scenarzysta Jerzy Sztwiertnia. W dorobku miał m.in. przedstawienia Teatru Telewizji oraz seriale „Najdłuższa wojna nowoczesnej Europy”, „Spółka rodzinna” i „Komediantka”.
Firma Braughman Group Media przygotowała dla swoich klientów 24 zsynchronizowane ekrany LED, nowe lokalizacje w prestiżowych biurowcach oraz nowe totemy w prestiżowych lokalizacjach.
Netflix i należące do Amazona Prime Video zdecydowały na współpracę z tradycyjnymi nadawcami we Francji. Dlaczego akurat w tym kraju? – Współpraca z lokalnymi nadawcami pozwala wielkim gigantom zoptymalizować koszty regulacyjne oraz spełnić wszystkie obowiązki w bardziej opłacalny i wizerunkowo bezpieczny sposób – mówi Wirtualnemedia.pl Anita Góral, dyrektor sprzedaży i marketingu w AKPA Polska Press. A czy to możliwe w Polsce?
Gracze to dziś jedna z najważniejszych, najbardziej świadomych i zaangażowanych grup konsumenckich. Obalając stereotypy, raport „Gracze vs. niegracze” autorstwa IAB Polska pokazuje, że gaming to nie tylko domena młodych mężczyzn z wielkich miast, lecz szeroka, zróżnicowana społeczność – aktywna, technologiczna i otwarta na innowacje.
TVP Sport z jednej strony zyskało na wycofaniu się platformy Viaplay z naszego kraju, a z drugiej straciło w ostatnich dniach dwóch znanych dziennikarzy. Kto dołączył do publicznego nadawcy?
Kolejny eksperyment Google’a bardzo mocno ingeruje w to jak wyglądać będą wyniki wyszukiwania, czyli tak zwany SERP. Zaangażowane oczywiście w to jest AI, które zajmie się porządkowaniem oraz grupowaniem wyników i nadawaniem im kategorii.
Tomasz Wolny zabrał głos w sprawie transmitowanego przez Telewizję Polską koncertu “Warszawiacy śpiewają (nie)zakazane piosenki”, którego ostatecznie nie poprowadzi. Wolny zarzucił TVP i Muzeum Powstania Warszawskiego, że nie odpowiedziały na list Powstańców z apelem, by był gospodarzem wydarzenia.
Ofcom, czyli brytyjski odpowiednik Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wezwał rząd do przyjęcia przepisów, które zmuszą YouTube do eksponowania treści informacyjnych przygotowanych przez nadawcę publicznego BBC i inne stacje działające w kraju. Regulator zauważa, że coraz więcej osób czerpie informacje głównie z platform typu YouTube czy TikTok.
Koncern Warner Bros. Discovery, do którego należy m.in. TVN, zdecydował o sprzedaży oddziału w Nowej Zelandii, odpowiedzialnego za miejscowe kanały niekodowane, za symbolicznego 1 dolara nowozelandzkiego, czyli nieco ponad 2 złote. Nowym właścicielem stacji linearnych WBD w tym kraju będzie Sky New Zealand.