SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

0,01 proc. prowizji w ofertach dla kancelarii premiera. To 123 zł za rok pracy

W trwającym przetargu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na usługi reklamowe w social mediach zgłosiło się 8 agencji. Trzy z nich zaproponowały 0,01 proc. prowizji za obsługę, co oznacza, że będą pracować przez cały rok za jedynie 123 zł - dowiedziały się Wirtualnemedia.pl. 

KPRM KPRM

Przetarg kancelarii premiera dotyczy zakupu reklam w mediach społecznościowych na potrzeby kampanii przez nią realizowanych. Roczny budżet na te działania wynosi 1,23 mln zł.

Zaplanowano 6 kampanii o budżetach: 10 tys. zł, 50 tys. zł, 100 tys., zł, 200 tys. zł, 300 tys. zł i 500 tys. zł (kwoty netto, bez VAT)

W odpowiedzi na przetarg wpłynęło 8 ofert. Każda z agencji w ofercie składała propozycję prowizji za obsługę dla każdej z kampanii. 

Euvic Media oczekuje 0,01 proc. prowizji od obsługi każdej z kampanii, podobne stawki podała agencja Mastermind Media (zarobią więc na rocznej obsłudze po 123 zł!), Sigma Bis - 0,15 proc. w każdym przypadku (łącznie przez rok zarobi  ok.1845 zł), a Aplan Media - 5,9 proc. dla każdej z kampanii (czyli zarobi przez rok 72 570 zł). 

Agencja Novem zaproponowała następujące progi prowizyjne: 5 proc. 3,5 proc., 1,4 proc., 1,25 proc., 1,25 proc. i 1,2 proc. (czyli zarobi przez rok 19 557 zł)

CreativeHarder z kolei proponuje: 13,5 proc., 11 proc., 10 proc., 9 proc., 9 proc., 9 proc. (a więc zarobi na rocznej obsłudze 131 425,50 zł). Stawki Five Media wynoszą: 1,34 proc., 0,27 proc., 0,13 proc., 0,07 proc., 0,04 proc. i 0,03 proc. (łączne wynagrodzenie wyniesie 995 zł)

Agencja Zyskowni oczekuje z kolei prowizji w wysokościach: 20 proc., 20 proc., 0,1 proc., 0,01 proc., 0,01 proc. i 0,01 proc. (otrzyma przez rok 15 006 zł).

Agencje proponują tak niskie stawki prowizji za obsługę w przetargu, by zdobyć zlecenie KPRM. Tak jak wielokrotnie już pisaliśmy - prowizja nie jest jedynym źródłem ich dochodów. Dodatkowe przychody agencje generują m.in. dzięki tzw. kick-backom oraz inventory media

Celem zaplanowanych przez kancelarię premiera kampanii będzie informowanie o działaniach rządu, programach rządowych, zmianach przepisów prawnych oraz prezentacji zmian i rozwiązań dla poszczególnych grup społecznych i beneficjentów tych programów. Działania te mają być realizowane m.in. na Facebooku, platformie X, Instagramie, YouTube, LinkedIn, Pintereście, platformie Adform, Google Display Network. Każda kampania będzie prowadzona w mediach społecznościowych z wykorzystaniem profili KPRM. 

Dołącz do dyskusji: 0,01 proc. prowizji w ofertach dla kancelarii premiera. To 123 zł za rok pracy

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pani Beato
Sigma w tym zestawieniu boli najbardziej prawda? Czuje Pani ten dyskomfort ze tam jest ta Sigma? Ze ona nie wypadła skrajnie, jest w środku stawki, jak to retorycznie poskładać? Piecze!
0 2
odpowiedź
User
Pani Beato
Sigma w tym zestawieniu boli najbardziej prawda? Czuje Pani ten dyskomfort ze tam jest ta Sigma? Ze ona nie wypadła skrajnie, jest w środku stawki, jak to retorycznie poskładać? Piecze!
0 1
odpowiedź
User
Euvic a nie Sigmba
Sigma w tym zestawieniu boli najbardziej prawda? Czuje Pani ten dyskomfort ze tam jest ta Sigma? Ze ona nie wypadła skrajnie, jest w środku stawki, jak to retorycznie poskładać? Piecze!


Sigma przecież nie w każdym przetargu proponowała najniższe stawki, w tym bryluje np. Euvic
1 0
odpowiedź