17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera
Na koniec ub.r. było w Polsce 67,4 tys. nośników reklamy zewnętrznej, z czego 21,4 tys. w Warszawie, a po 6-7 tys. w Krakowie i na Górnym Śląsku. W ciągu roku obyło 17,5 tys. nośników, przede wszystkim małego formatu. AMS ma w swojej ofercie 28,5 tys. nośników, a Ströer - 13 tys.
Dokładnie 67 405 nośników należało na koniec ub.r. do 19 firm, które przekazały swoje statystyki Izbie Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Jest to o 17 462 mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 20,6 proc.
Zdecydowanie najbardziej zmalała liczba nośników małego rozmiaru - z 30,9 do 15,8 tys., czyli o 49 proc. Ubyło również 1,7 tys. standardowych tablic 12-metrowych (to spadek o 11,4 proc.). Wzrosła natomiast liczba frontlightów 12 x 4 m (o 23, czyli 2,3 proc.) i 9-metrowych backlightów scroll (o 61, czyli 8,6 proc.).
- Pamiętać trzeba o zmianach jakościowych polskiego OOH - zaznacza Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. - W ramach koncesji AMS realizuje budowę blisko 1 600 wiat przystankowych w Warszawie, wyposażonych w bardzo nowoczesne witryny typu citylight. Clear Channel uruchamia „inteligentną sieć” nośników digital w trzech największych warszawskich galeriach handlowych (65-calowe monitory LCD w totemach wielkości 95 x 219 cm). Ströer, mimo trudności, prowadzi działania, których celem jest integracja w ramach OOH przekazów reklamowych outdoor + internet. Inne firmy pracują nad podobnymi innowacyjnymi rozwiązaniami - wylicza.
Typ nośnika reklamowego | Ogólna liczba nośników 31.12.2014 r. | Ogólna liczba nośników 31.12.2013 r. |
Standardowe 12 m² | 13 082 | 14 771 |
Frontlight 6 x 3 m | 13 943 | 14 191 |
Frontlight 12 x 3 m | 769 | 776 |
Frontlight 12 x 4 m | 1 098 | 1 075 |
Nośniki małego formatu | 15 764 | 30 952 |
Pozostałe nośniki | 401 | 410 |
Citylight | 20 069 | 20 449 |
Backlight 6 x 3 m | 881 | 896 |
Backlight 8 x 4 m | 497 | 505 |
Backlight scroll 9 m² | 768 | 707 |
Pozostałe nośniki podświetlane | 133 | 135 |
Łączna liczba nośników | 67 405 | 84 867 |
Największy ilościowy udział w rynku outdoorowym mają AMS i Ströer. Do tej pierwszej firmy należy 28,5 tys. nośników, aż o 16,5 tys. mniej niż przed rokiem, co wynika głównie z ograniczenia liczby nośników małego formatu - z 21,5 do 5,5 tys. (są to przede wszystkim powierzchnie na dystrybutorach paliw na stacjach benzynowych). Z kolei w ofercie Ströera liczącej 13 tys. nośników (o 1,3 tys. mniej niż rok wcześniej) najwięcej jest tablic 12-metrowych, których liczba zmalała przez rok z 7 do 5,9 tys.

Znacznie więcej nośników niż przed rokiem ma natomiast CAM Media (ich liczba wzrosła z 3,1 do 4,8 tys. Wynika to głównie z rozwijania przez należącą do firmy spółkę Nextbike sieci rowerów miejskich z nośnikami reklamowymi (obecnie jest ich 4,6 tys.).


Na drugiej podstronie statystyki nośników w największych miastach i ekranów digital signage
1 2

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 17 tys. mniej nośników reklamy zewnętrznej. Najwięcej w Warszawie oraz w ofercie AMS i Ströera