ABI: w 2016 r. wydatki na mobilną reklamę takie jak teraz na internetową
W 2010 roku na mobilną reklamę wydano na świecie niecałe 2 miliardy dolarów. W roku 2012 nakłady te mają sięgnąć ponad 7 miliardów dolarów.
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza ABI Research, według której w 2016 roku wydatki na mobilną reklamę wyniosą mniej więcej tyle samo ile obecnie przeznacza się na całą reklamę internetową - 24 miliardy dolarów.
Znaczący wzrost nakładów na mobilną reklamę, jaki ma nastąpić w najbliższych kilku latach, będzie według analityków ABI Research podyktowany przede wszystkim dwoma czynnikami.
Pierwszy to rosnąca popularność smartfonów i innych "inteligentnych" urządzeń typu medialne tablety, a drugi - coraz powszechniejsze mobilne aplikacje, które reklamy mobilne mogą zawierać bądź do nich kierować.
Niedawno swoją prognozę dla rynku mobilnej reklamy przedstawiła także firma badawcza Gartner. Według niej w bieżącym roku przychód wyniesie 3,3 miliarda dolarów, a w roku 2015 - 20,6 miliarda dolarów (więcej na ten temat).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: ABI: w 2016 r. wydatki na mobilną reklamę takie jak teraz na internetową