Adidas nie zniszczy niesprzedanych butów Yeezy
Firma Adidas nie zamierza niszczyć niesprzedanych butów Yeezy, którymi jest obciążona po nieudanej współpracy z Kanye Westem. Chce je sprzedać i przekazać dochody na cele charytatywne.
Buty Yeezy, które zostały wyprodukowane w wyniku współpracy Adidasa z raperem Kanye West'em (znanym też jako Ye), warte około 1,2 miliarda euro zalegają w magazynach firmy. Producent butów został zmuszony do rozwiązania współpracy z Ye po antysemickich i rasistowskich wypowiedziach artysty i nie chce po prostu sprzedawać butów w sklepach. Ale ich zniszczenie również nie jest brane pod uwagę.
Na spotkaniu akcjonariuszy, dyrektor generalny Bjørn Gulden powiedział, że firma i tak planuje sprzedawać to obuwie, ale w tej chwili nie może powiedzieć jeszcze, kiedy konkretnie i w jaki sposób.
Ye nadal otrzymuje prowizję
Adidas chciałby przekazać część dochodów z ich sprzedaży organizacjom reprezentującym grupy poszkodowane przez wypowiedzi Ye. Pozostały dochód pozwoliłby producentowi butów ograniczyć straty finansowe: koszt amortyzacji niesprzedanych butów oszacowano na 700 mln euro.
Godna uwagi – a zarazem trochę zawstydzająca dla Adidasa – jest jednak uwaga, że przy sprzedaży tych produktów Ye nadal otrzymywałby 15 proc. prowizji od sprzedaży.
Przypomnijmy: pod koniec kwietnia br. grupa akcjonariuszy złożyła pozew zbiorowy przeciwko Adidasowi. Zarzucają firmie, że latami wiedziała i ukrywała przed inwestorami swoją wiedzę o antysemickich poglądach i obraźliwych zachowaniach Ye.
W szokujących opinię publiczną wypowiedziach upadły gwiazdor negował Holokaust, wyrażał sympatię do Adolfa Hitlera, a także wyznał, że "kocha" nazistów.
Niemiecka marka sportowa zerwała kontrakt z Westem pod koniec października ubiegłego roku. "Adidas nie będzie tolerował antysemityzmu ani żadnego innego rodzaju mowy nienawiści" - przekazała marka w oświadczeniu. "Ostatnie komentarze i działania Ye były nie do przyjęcia, są nienawistne i niebezpieczne, a także naruszają wartości firmy, takie jak różnorodność i integracja, wzajemny szacunek i sprawiedliwość" - dodano.
Artysta posługujący się pseudonimem Ye od 2009 roku sygnował swoim nazwiskiem markę adidas Yeezy, przynoszącą koncernowi krocie zyski. Już w pierwszym kwartale po zerwaniu umowy adidas stracił 250 mln euro.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Adidas nie zniszczy niesprzedanych butów Yeezy
Tak się kończy bratanie z pseudoartystami.