Aflofarm dominuje reklamowo wśród producentów farmaceutyków. W dół Natur Produkt Zdrovit, mocno w górę Hasco-Lek
Firmy farmaceutyczne w trzech kwartałach br. zwiększyły wydatki reklamowe o ponad 10 proc. Najmocniej wzrosły nakłady na reklamę w kinach kosztem gazet. magazynów i reklamy zewnętrznej. Najbardziej budżet reklamowy zwiększyła firma Hasco-Lek, która wydała niemal trzy razy tyle co przed rokiem.

Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych w tradycyjnych mediach (bez internetu) od stycznia do września br. wyniosły 4,11 mld zł. Było to 10,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2018 roku - wynika z analizy Wirtuanemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (bez rabatów i autopromocji).
Liderem wydatków pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, którego budżet wzrósł w omawianym okresie o 5,4 proc., do 1,17 mld zł. Druga pod tym względem firma USP Zdrowie zwiększyła wydatki o 22 proc., do 386 mln zł, a trzeci na podium Natur Produkt Zdrovit zredukował budżet o 7,9 proc., do 364,2 mln zł.
Kolejne w zestawieniu są: Hasco-Lek z wydatkami w wysokości 245,3 mln zł (wzrost aż o 174,6 proc.) i Polpharma z wydatkami w kwocie 209,1 mln zł (wzrost o 23,9 proc.).

Firmy farmaceutyczne najwięcej inwestują w reklamę telewizyjną. W stacjach tv w omawianym okresie wydały 2,6 mld zł, czyli 17,5 proc. więcej niż rok temu. Drugim najczęściej wybieranym pod względem wydatków kanałem jest radio, do którego trafiło 984,3 mln zł, o 10,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Ponad 440 mln zł trafiło do magazynów. Było to jednak 11 proc. mniej niż po trzech kwartałach 2018 roku. W okresie od stycznia do września br. - w porównaniu do tego samego okresu ub.r.- o 47,4 proc. zmalały wydatki na reklamę w gazetach – z 73,8 mln zł do 38,8 mln zł.
Branża farmaceutyczna najmocniej zredukowała nakłady na reklamę zewnętrzną - o 73,7 proc., z 6,4 do 1,7 mln zł.
Zyskało na tym kino, którego wpływy reklamowe od producentów farmaceutyków wzrosły o 92,4 proc., z 10,9 mln zł do 21 mln zł.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Aflofarm dominuje reklamowo wśród producentów farmaceutyków. W dół Natur Produkt Zdrovit, mocno w górę Hasco-Lek