Aflofarm musi zmienić spot reklamujący Herbapect jako wyjątkowy „nr 1 na suchy i mokry kaszel” (wideo)
W telewizyjnej reklamie syropu Herbapect (produkowanego przez Aflofarm Farmacja Polska) należy wprowadzić zmiany, bo zawarte w niej informacje wprowadzają w błąd konsumentów - uznała Komisja Etyki Reklamy.
W spocie, na przykładzie rozmowy rodzinnej pokazano trudność w odróżnieniu kaszlu mokrego od suchego. Jako rozwiązanie takiej sytuacji prezentowany jest syrop Herbapect. Na końcu reklamy prezentowana jest plansza głosząca, że Herbapect jest syropem numer jeden na kaszel suchy i mokry. Dodatkowo u dołu ekranu pojawia się przypis mówiący: „Nr 1 na kaszel suchy i mokry wśród produktów o takim samym składzie ilościowym i jakościowym”.
Zdaniem skarżącego na polskim rynku nie ma innych produktów leczniczych o takim składzie jakościowym i ilościowym co Herbapect, dlatego „ogłaszanie, że syrop ten jest ‘numerem 1’, jest bezzasadne, bowiem przy przyjętych kryteriach nie istnieje dla niego konkurencja”.
W odpowiedzi na skargę przedstawiciele Aflofarmu wyjaśnili, że w reklamie podana jest informacja jak i stosowny przypis dotyczący produktów o określonym składzie, ale również działaniu (syropów do stosowania w kaszlu suchym jak i mokrym). Powołali się też na dane instytutu IMS, z których wynika, że Herbapect jest syropem numer jeden wśród produktów o analogicznym składzie i przeznaczeniu.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że w spocie nie przedstawiono źródła badań, które potwierdziłoby prezentowane hasło, a podawana informacja, że „syropy są tylko na kaszel suchy albo tylko na mokry, wyjątkiem jest Herbapect” przy jednoczesnym komunikowaniu, że jest to numer jeden, może wprowadzać konsumentów w błąd co do faktycznych właściwości reklamowanego produktu.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Aflofarm musi zmienić spot reklamujący Herbapect jako wyjątkowy „nr 1 na suchy i mokry kaszel” (wideo)