Nowa opłata na Allegro: złotówka od sprzedanej oferty
Od listopada sprzedawcy na Allegro niekorzystający z usługi abonamentowej będą płacili dodatkowo 1 zł od każdej oferty, w której doszło do sprzedaży. Ponadto sprzedawcy z kontem zwykłym będą ponosili identyczne opłaty i prowizje jak ci z kontem firmowym.

Złotówkę od każdej oferty zakończonej sprzedażą (bez względu na liczbę sztuk sprzedanych w ramach oferty) będą płacili na Allegro zarówno sprzedawcy z kontem firmowym, jak i ci ze zwykłym. Jeśli kupujący zwróci zakup, sprzedawca dostanie z powrotem pobraną złotówkę.
Nowa opłata będzie dotyczyła ofert wystawianych od 2 listopada. Nie będą jej ponosili jedynie sprzedawcy korzystający na platformie z usługi Abonament we wszystkich jej wariantach: Podstawowym, Profesjonalnym i Eksperckim (z początkiem lipca miesięczna opłata za Abonament Podstawowy wzrosła z 10 do 49 zł).
Sprzedawcy z kontem zwykłym zapłacą jak ci z firmowym
Ponadto od 2 listopada sprzedawców z kontem zwykłym będą obowiązywały identyczne opłaty podstawowe, prowizja od sprzedaży (także w wyróżnionych ofertach) oraz opłaty za pakiet Promo jak sprzedawców z kontem firmowym.
- Jeśli wystawisz oferty na koncie zwykłym przed 2 listopada, naliczymy opłaty zgodnie z obecnym cennikiem dla tych kont – nawet jeśli sprzedaż nastąpi już po zmianie stawek od 2 listopada - zaznaczyło Allegro w komunikacie.
W wielu przypadkach oznacza to spore wzrosty. Przykładowo w podkategoriach "Opony i felgi", "Części samochodowe", "Części do maszyn i innych pojazdów", "Części i wyposażenie motocyklowe", "Wyposażenie i akcesoria samochodowe (z wyłączeniem podkategorii "Elektronika samochodowa") za wystawienie na 10 dni oferty z ceną do 100 zł sprzedawca z kontem zwykłym płaci obecnie 10 groszy, a przy cenie w ofercie od 100,01 do 500 zł - 30 groszy, natomiast ten z kontem firmowym - odpowiednio 20 i 40 groszy.
Z kolei prowizja sprzedażowa w podkategorii "Meble" sekcji "Dom i ogród" dla kont zwykłych to 10 proc. (nie więcej niż 200 zł), a dla firmowych - 10,5 proc. (nie więcej niż 250 zł), w kategorii "Filmy" - 10 proc. dla kont zwykłych, a od 11,5 do 20 proc. dla firmowych, w kategorii "Komputery" (z wyłączeniem wielu podkategorii) - 9 proc. dla kont zwykłych, a 9,5 proc. dla firmowych.
Obowiązujący do 2 listopada szczegółowy opis prowizji i opłat w poszczególnych kategoriach i podkategoriach jest dostępny pod tym adresem.
Allegro z nowym prezesem i przejęciem za 900 mln euro
Z początkiem marca Allegro podwyższyło prowizję sprzedażową w prawie wszystkich kategoriach dla sprzedawców z kontami firmowymi. Tacy sprzedawcy płacą też więcej za dostawy Pocztą Polską i UPS w ramach Allegro Standard.
Z końcem sierpnia ze stanowiskami dyrektora Allegro.eu i prezesa Allegro pożegnał się Francois Nuyts, kierujący firmą od czterech lat. Obie funkcje obejął Roy Perticucci, wcześniej związany m.in. Amazonem i europejskimi strukturami Tesco.
W pierwszym kwartale br. grupa Allegro przy wzroście przychodów o 15,1 proc. do 1,393 mld zł zanotowało spadek zysku netto z 269,6 do 166,9 mln zł, przesądziły o tym mocno rosnące wydatki na dostawy i pracowników. Firma obniżyła prognozy dotyczące swojego organicznego wzrostu w br., tłumacząc to wysoką inflacją.
Na początku kwietnia Allegro sfinalizowało, po uzyskaniu zgód regulatorów rynkowych, ogłoszone w listopadzie ub.r. przejęcie 100 proc. udziałów firm Mall Group i WE|DO CZ działających w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Słowenii i Chorwacji. Sprzedającymi byli PPF, EC Investments i Rockaway Capital, a kwota transakcji wyniosła 876 mln euro za Mall Group i 14 mln euro za WE|DO CZ.
Z końcem czerwca zamknięto należącą do Mall Group platformę Mall.pl, a na początku sierpnia Allegro uruchomiło czeską wersję językową swojej platformy.
Według wstępnych danych w całym zeszłym półroczu Allegro osiągnęło wzrost skonsolidowanych przychodów o 69 proc. do 3,6 mld zł i spadek skorygowanego zysku EBITDA o 13,6 proc. do 947,1 mln zł. Jej rentowność pogorszyły przejęte wiosną Mall Group i WE|DO, które miały 67 mln zł straty EBITDA.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Nowa opłata na Allegro: złotówka od sprzedanej oferty
Każdy zakłada konto w allegro. Bladego pojecia nie masz nawet o regulaminie. A to że sprzedajesz na Lokalnie, to dlatego że jeśli nie jesteś zbyt w tym bystry, domyślnie cie przekierowuje tam platforma, aby wyłącznie tam wystawić aukcje z poziomu "Lokalnie"
POZA RTYM MOŻEZS SIĘ TYLKO TAM LOGOWAĆ, ALE KONTO MASZ OGÓLNE W ICH SYSTEMIE.