SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Answear.com znów nad kreską. „Racjonalizacja wydatków marketingowych”

W pierwszym kwartale 2025 roku firma Answear.com przy wzroście skonsolidowanych przychodów o ponad jedną piątą mocno poprawiła rentowność, zarabiając na czysto 3,7 mln zł.

Fot. materiały prasowe Answear.com Fot. materiały prasowe Answear.com

Grupa kapitałowa Answear.com w zeszłym kwartale osiągnęła 352,53 mln zł przychodów sprzedażowych, o 22,2 proc. więcej niż przed rokiem. Segment z platformą Answear.com zanotował wzrost wpływów r/r z 263,58 do 313,35 mln zł i zysku operacyjnego z 8,8 do 9,99 mln.

Natomiast przychody pionu PRM poszły w górę z 24,94 do 39,18 mln zł, a wynik operacyjny – z 5 mln zł straty do 940 tys. zł zysku. Marki Sneakerstudio i PRM zostały przejęte przez Answear.com w 2023 roku za prawie 19 mln zł.

W komunikacie prasowym Answear.com podkreślono, że duży wzrost wyników PRM to rezultat konsekwentnej pracy nad udoskonaleniem oferty oraz skutecznej optymalizacji działań marketingowych. – Ruch w concept store PRM znacząco się zwiększył, a wyniki sprzedażowe przekroczyły założone plany – dodano.

– Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji założonych celów. Pierwszy kwartał był dla nas udany, choć warto pamiętać, że to tradycyjnie spokojny okres w naszej branży, zdominowany przez wyprzedaże. Z optymizmem obserwujemy drugi kwartał, który sezonowo należy do najmocniejszych – sprzyja mu dobra sprzedaż sneakersów oraz nowej kolekcji wiosna–lato – opisał Jacek Dziaduś, wiceprezes ds. finansowych w Answear.com.

„Racjonalizacja wydatków marketingowych”

Koszty operacyjne grupy Answear.com w zeszłym kwartale sięgnęły 346,66 mln zł, po wzroście r/r o 20,2 proc., z czego wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyła się ze 176,45 do 213,02 mln zł.

Natomiast wydatki na usługi obce poszły w górę z 35,03 do 46,23 mln zł, a koszty pracownicze – z 21,98 do 23,94 mln. Firma wskazała w komunikacie, że jej nakłady marketingowe „po okresie istotnych inwestycji w zeszłym roku, niezbędnych dla skutecznej transformacji biznesu w kierunku segmentu premium – dostosowano do obecnej fazy rozwoju”. Zapowiedziała, że planuje dalej utrzymywać dyscyplinę w tym zakresie.

W minionym kwartale inwestycje marketingowe, stanowiące zdecydowaną większość pozostałych kosztów rodzajowych, zwiększyły się r/r z 45,9 do 53,6 mln zł. – Wzrost tej kategorii kosztów związany jest z wydatkami na digital marketing i reklamy billboardów sponsorskich, ale dynamika wzrostów tej kategorii kosztów rodzajowych jest niższa niż przychodów ze sprzedaży – opisano w sprawozdaniu firmy.

Grupa Answear.com wypracowała w zeszłym kwartale 9,9 mln zł zysku EBITDA, wobec 3,4 mln przed rokiem. Wynik operacyjny poszedł w górę r/r z 1,71 mln zł straty do 3,96 mln zł zysku, a wynik netto (przy wzroście wpływów finansowych z 1,57 do 4,82 mln zł) – z 4,29 mln zł straty do 3,66 mln zł zysku.

– Jesteśmy zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2025 roku. Wzrost EBITDA pokazuje, że konsekwentna praca nad poprawą rentowności oraz optymalizacją kosztów przynosi wymierne efekty. Co równie istotne, nie zapominamy o wzroście przychodów – wróciliśmy na trwałą trajektorię rozwoju – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.

– Nasze wyniki pokazują, że strategia premiumizacji działa, a my skutecznie uciekamy do przodu konkurencji. W kolejnych kwartałach zamierzamy kontynuować ten kierunek, wierząc, że efekty naszych działań będą jeszcze bardziej widoczne w naszych wynikach – zapowiada.

Przez minione 12 miesięcy akcje Answear.com zdrożały o 17,9 proc. Na koniec wtorkowej sesji kurs wynosił 30,90 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 586,5 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Answear.com znów nad kreską. „Racjonalizacja wydatków marketingowych”

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lampa
Jak widzę ich kampanie reklamowe, to się zastanawiam, dla kogo jest ten sklep. Dla ofiar mody, dziwaków? Bo raczej nie dla zwykłego człowieka, który lubi się fajnie ubrać
0 0
odpowiedź