Banki obniżyły wydatki reklamowe o 13 proc. ING Bank Śląski liderem, mocno w górę BGŻ BNP Paribas i Nest Bank (analiza)
W trzech kwartałach br. największym reklamodawcą wśród banków był ING Bank Śląski. Największy wzrost wydatków odnotowały w tym okresie Nest Bank i BGŻ BNP Paribas. Banki przez dziewięć miesięcy br. ograniczyły nakłady reklamowe na wszystkie media, w największym stopniu na radio.
W okresie od stycznia do września br. banki przeznaczyły na reklamy w mediach pozainternetowych 668,4 mln zł - wynika z danych Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 12,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2016 roku.
Zdecydowaną większość swoich budżetów (niemal 80 proc.) ulokowały w telewizji. Wydatki na reklamę tv wyniosły w omawianym okresie 463,3 mln zł, czyli 7 proc. mniej niż rok wcześniej.
Drugą najczęściej wybieraną formą reklamy była ta na antenie radiowej. W stacjach radiowych banki wydały przez dziewięć miesięcy tego roku blisko 93 mln zł. Było to jednak 34,6 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Redukcja budżetów na reklamę radiową była najwyższa w porównaniu z ograniczeniem wydatków na inne media.
Wydatki na reklamy w magazynach spadły o 18,6 proc. do 28,9 mln zł, a na reklamę w gazetach – o 131 proc.- do 22 mln zł.
Outdoor na działaniach reklamowych banków zarobił w omawianym okresie 27,9 mln zł (5,2 proc. mniej niż przed rokiem), kina - 32,5 mln zł (3,6 proc. mniej) a indoor - 734,7 tys. zł (11,8 proc. mniej).
Wydatki reklamowe banków w podziale na media | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
Telewizja | 497 940 437 zł | 463 286 527 zł | -7 |
Radio | 142 261 752 zł | 92 997 115 zł | -34,6 |
Gazety | 25 359 290 zł | 22 032 032 zł | -13,1 |
Magazyny | 35 486 272 zł | 28 877 872 zł | -18,6 |
Outdoor | 29 465 093 zł | 27 943 453 zł | -5,2 |
Kina | 33 702 967 zł | 32 488 304 zł | -3,6 |
Indoor | 832 800 zł | 734 700 zł | -11,8 |
razem | 765 048 611 zł | 668 360 003 zł | -12,6 |
Największym wśród banków reklamodawcą w trzech kwartałach br. jest ING Bank Śląski. Na reklamy w tradycyjnych mediach przeznaczył 85,2 mln zł i utrzymał pozycję lidera, mimo spadku wydatków o 7,3 proc. w skali roku.
Drugi w zestawieniu mBank zwiększył nakłady reklamowe o 7,9 proc. (do 74,5 mln zł), a trzeci Bank Millennium przeznaczył w tym roku 5,4 proc. więcej (64,5 mln zł).
Kolejne miejsce zajął BGŻ BNP Paribas z wydatkami w wysokości 57,3 mln zł, wyższymi rok do roku o 21,6 proc.
Największą dynamikę wydatków reklamowych ma Nest Bank, który przez trzy kwartały br. wydał na reklamy 43,8 mln zł wobec 5,4 tys. zł w tym samym okresie ub.r. Warto jednak podkreślić, że bank ten zadebiutował na polskim rynku jesienią ub.r.
Najwięksi reklamodawcy wśród banków (TOP5) | |||
(dane Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-IX 2016 | I-IX 2017 | zmiana proc. |
ING BANK ŚLĄSKI | 91 970 897 zł | 85 249 559 zł | -7,3 |
MBANK | 69 011 552 zł | 74 469 590 zł | 7,9 |
BANK MILLENNIUM | 61 185 841 zł | 64 487 808 zł | 5,4 |
BANK BGŻ BNP PARIBAS | 47 179 871 zł | 57 348 075 zł | 21,6 |
NEST BANK | 5 400 zł | 43 814 469 zł |
|
wszystkie banki | 765 048 611 zł | 668 360 003 zł | -12,6 |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Banki obniżyły wydatki reklamowe o 13 proc. ING Bank Śląski liderem, mocno w górę BGŻ BNP Paribas i Nest Bank (analiza)