Beata Sadowska ambasadorką kampanii przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu
Dziennikarka Beata Sadowska jest ambasadorką tegorocznej edycji kampanii społecznej „Kleszczowe zapalenie mózgu - Szczepimy! Zapobiegamy” organizowanej przez Fundację Aby Żyć.

Fundacja Aby żyć zainicjowała drugą edycję ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej pt. „Kleszczowe zapalenie mózgu - Szczepimy! Zapobiegamy!”, której celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa na temat zagrożeń, jakie niosą ze sobą kleszcze ze szczególnym uwzględnieniem kleszczowego zapalenia mózgu (KZM) oraz zachęcenie do szczepienia w celu zapobiegania temu groźnemu dla życia i zdrowia wirusowi.
Pierwsza edycja była prowadzona w ubiegłym roku od 9 kwietnia do końca czerwca i pokazała, że działania edukacyjne na temat kleszczy i chorób, które mogą przenosić są społecznie ważne i potrzebne. Jak wyjaśniają przedstawiciele Fundacji Aby Żyć, powodem zainicjowania ogólnopolskiej kampanii edukacyjno-informacyjnej jest konieczność podniesienia świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki i ochrony przed chorobami wywoływanymi przez kleszcze. W Polsce najcięższymi chorobami wywoływanymi przez kleszcze są borelioza i kleszczowe zapalenie mózgu (KZM).
Najważniejszym celem kampanii jest edukacja na temat szczepień przeciwko kleszczowemu zapaleniu mózgu. Planowane działania mają rzetelnie informować o zagrożeniach, jakie stanowią kleszcze.
Kampania obejmuje działania w internecie (prowadzenie strony internetowej szczepkleszcz.pl dedykowanej kampanii i zawierającej kompendium wiedzy na temat kleszczy i szczepień zabezpieczających przed kleszczowym zapaleniem mózgu (KZM), profilu na portalu społecznościowym Facebook oraz kanału You Tube, na którym w chwili obecnej można obejrzeć sondy społeczne z udziałem dorosłych i dzieci z jednego z warszawskich przedszkoli sprawdzające ich wiedzę na temat kleszczy oraz KZM), prasę (informacyjne layouty oraz advertoriale) w prasie codziennej i magazynach: wydania ogólnopolskie i lokalne).
Projekt ma zasięg ogólnopolski, ale planowane są także wydarzenia o charakterze lokalnym, np. prawie 60 citylightów na wiatach przystankowych w Warszawie.
Oprócz działań o charakterze edukacyjnym przewidziane są również działania z obszaru lifestyle, mają na celu zainteresowanie kampanią możliwie jak najszerszego grona odbiorców (również osób młodych). Nawiązano współpracę z organizatorami maratonów biegowych oraz wyścigów kolarskich, aby informacja o kampanii mogła dotrzeć do osób aktywnych sportowo w plenerze, które są w sposób szczególny narażone na zarażenie wirusem KZM. Ponadto będziemy chcieli zaprosić do współpracy Parki Krajobrazowe i parki miejskie, do których wiosną i latem docierają ogromne rzesze ludzi. W ramach projektu organizowane będą liczne konkursy na łamach mediów i strony internetowej kampanii.

Działania Fundacji Aby żyć wspierają eksperci – prof. Joanna Zajkowska z Kliniki Chorób Zakaźnych i Neuroinfekcji Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku oraz mgr Marta Supergan-Marwicz z Katedry Biologii Ogólnej i Parazytologii Uniwersytetu Warszawskiego, a także ambasadorka: Beata Sadowska - polska dziennikarka radiowa i telewizyjna, która udzieliła swojego wizerunku do grafik promocyjnych oraz głosu do spotu radiowego.
Projekt uzyskał też poparcie instytucji publicznych: Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Głównego Inspektora Sanitarnego, Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego - Państwowego Zakładu Higieny, a także towarzystw naukowych: Polskiego Towarzystwo Immunologii Doświadczalnej i Klinicznej, Polskiego Towarzystwa Higienicznego.
W kampanię zaangażował się również Marek Długołęcki - założyciel teamu kolarskiego MTB Komobike Scott, wicemistrz świata i mistrz Europy w bikejoringu. Przedstawiciele jego teamu będę reprezentowali kampanię podczas wyścigów kolarstwa górskiego w bieżącym sezonie, dzięki czemu przekaz kampanii dotrze do osób aktywnych, którzy z uwagi na charakter swojej pasji spędzają dużo czasu w plenerze i są narażeni na bezpośredni kontakt z kleszczami i zarażenie wirusem KZM.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Beata Sadowska ambasadorką kampanii przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu