Biedronka ściślej współpracuje z lokalnymi wydawcami: kolejnych 38 tytułów w sklepach sieci w całej Polsce
Właściciel sieci Biedronka w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych wprowadził 38 nowych tytułów lokalnej prasy do swoich sklepów. Łącznie w punktach w całej Polsce można kupić ponad 40 takich tytułów. SGL apelowało o taką współpracę już rok temu. - To ważne, bo wielu naszych czytelników robi zakupy właśnie w Biedronce. Szczególnie w mniejszych miejscowościach - komentuje Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia.
Wprowadzenie lokalnych tytułów do Biedronek to efekt współpracy przy pilotażowym programie, który sieć rozpoczęła w 2020 roku jako wsparcie dla mediów lokalnych w trakcie pandemii. Nowe tytuły dołączają do oferty prasy codziennej i periodyków, które obecne są łącznie w 2800 placówkach sieci Biedronka.
- To ważny krok, bo wielu naszych czytelników robi zakupy właśnie w Biedronce. Ważne szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie czasami trudno o inne punkty sprzedaży prasy, niż markety. Poszerza się zakres prowadzonej przez nas dystrybucji, gazety będą jeszcze bardziej dostępne dla czytelników - komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Ryszard Pajura, szef SGL. - Liczymy na to, że w przyszłości kolejne gazety lokalne trafią na półki z prasą w sieci.
Teraz łącznie 42 tygodniki i gazety lokalne stowarzyszone w SGL będą dostępne w ponad 400 sklepach sieci Biedronka, w ponad 200 miejscowościach na terenie całej Polski. Wśród nich znajdą się miasta takie jak Katowice, Tarnów, czy Płock, ale także mniejsze miejscowości jak np. Chorzele i Miłosław. Konkretne placówki zostały wytypowane po konsultacji z wydawcami poszczególnych gazet.
- Dla wielu naszych klientów informacje dotyczące ich „małych ojczyzn” są ważniejsze niż to, czym żyje stolica. Teraz te informacje znajdą na wyciągnięcie ręki w swoim najbliższym sąsiedztwie w lokalnej Biedronce - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka.

W maju 2020 roku trzydziestu wydawców lokalnej prasy zrzeszonych w Stowarzyszeniu Gazet Lokalnych wydało wspólne oświadczenie, w którym napisali o swoim zdumieniu z powodu odmowy kolportażu przez firmę Jeronimo Martins prasy lokalnej w sieci Biedronka. - Jej markety powstają już nie tylko w dużych i mniejszych miastach, jest ich coraz więcej także w mniejszych miejscowościach. Wypierają małe sklepy, wiele z nich jest zamykanych, inne ograniczają działalność. A to właśnie te punkty handlowe są podstawą kolportażu gazet lokalnych w środowisku wiejskim, ale też na miejskich osiedlach. Likwidacja takich sklepów sprawia, że kurczy się sieć dystrybucji gazet - stwierdzili.
Po tym oświadczeniu sieć skontrowała niemal natychmiast, że nie odmawia dystrybucji, tylko pracuje nad możliwościami kolportażu i analizuje możliwości. Efektem tego był pilotażowy program, w którym uczestniczyły niemal przez rok cztery tytuły.
W ub.r. sieć Biedronka zanotowała wzrost sprzedaży w złotych o 10,4 proc. do 59,8 mld zł, a sprzedaż w ujęciu porównywalnym zwiększyła się o 7,1 proc. Liczba sklepów wzrosła o 129 do 3 115, w 1100 działa obecnie 3750 kas samoobsługowych. W br. Jeronimo Martins chce zwiększyć liczbę placówek Biedronki o 100.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Biedronka ściślej współpracuje z lokalnymi wydawcami: kolejnych 38 tytułów w sklepach sieci w całej Polsce