Czy Polacy bojkotują majonez marki Winiary? Oto co mówią paragony
Jak co roku przed świętami wielkanocnymi trwa spór o to, który majonez jest lepszy - a na czele są Kielecki i Winiary. W tym roku wpływ na tę sytuację ma dodatkowo bojkot Nestlé, właściciela Winiar, wynikający z tego, że firma wstrzymywała się z wycofaniem z Rosji. Czy klienci rzeczywiście rezygnują z zakupu produktu marki Winiary? Oto zestawienie stworzone na podstawie paragonów polskich konsumentów.

Majonez jest nieodłącznym elementem świąt w Polsce. Znajdziemy go w wielu świątecznych sałatkach jak np. w słynnej jarzynowej, jako dodatek do jajek czy składnik wielkanocnych babek. Nic więc dziwnego, że od wielu lat trwa dyskusja wśród Polaków o to, który majonez jest lepszy.
Jak informowaliśmy w środę, do niedawna liczba wypowiedzi o majonezach Kieleckim i Winiary w polskim internecie rozkładała się po równo, ale obecnie produkt Winiar zdominowały dyskusje - dotyczy go 62 proc. wzmianek - wynika z analizy SentiOne. Jednak większość wypowiedzi ma wydźwięk negatywny i dotyczy bojkotu Nestlé, właściciela marki, który nie wycofał się całkowicie z Rosji, chociaż przestał tam sprzedawać część produktów. Wzrost liczby dyskusji zaczął się 5 marca, kiedy Internauci zaczęli nawoływać do bojkotu produktów szwajcarskiej firmy.
Czy jednak negatywny wydźwięk dyskusji o majonezie Winiar, przekłada się na decyzje Polaków w samych sklepach? – Tuż przed Wielkanocą postanowiliśmy sprawdzić jakie są preferencje naszych użytkowników pod względem marki majonezu. Sprawdziliśmy więc paragony z kategorii „żywność” i wyodrębniliśmy te, na których znajdowała się pozycja z majonezem Winiary lub majonezem Kieleckim. Na tej podstawie zdołaliśmy wyłonić zwycięzcę - mówi Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.
– Dodatkowo intrygowało nas czy bojkot Nestlé, do którego należy majonez Winiary, wpłynął na decyzje zakupowe Polaków. W tym przypadku twarde dane płynące z prosto z paragonów naszych użytkowników pokazują ciekawe tendencje - dodaje.
Rośnie grono Polaków, którzy słyszeli o bojkotach sieci handlowych pozostałych w Rosji. Ilu wzięło w nich osobisty udział?Kielecki czy Winiary? Oto co wynika z paragonów

W ostatnich dniach marca oraz pierwszego dnia kwietnia widać znaczącą przewagę majonezu Kieleckiego (produkowany jest przez Wytwórczą Spółdzielnię Pracy „Społem” w Kielcach) na paragonach polskich konsumentów. Sytuacja diametralnie zmieniła się 2 kwietnia. Im bliżej świąt wielkanocnych tym kupno majonezu Winiary jest częstsze.
– Porównując dane z paragonów z poprzedniego roku z tegorocznymi wynikami okazuje się, że bojkot w przypadku majonezu Winiary nie działa. Udział paragonów z tym produktem na liście wzrósł o 4 proc. w stosunku do roku poprzedniego – komentuje Antonina Grzelak – Jak widać przywiązanie do marki lub niewiedza związana z pochodzeniem majonezu Winiary od Nestlé w tym przypadku gra główne skrzypce – dodaje.

Specjaliści z aplikacji PanParagon przyjrzeli się paragonom z okresu przedświątecznego 2021 i 2022. Okazuje się, że w ogólnym rozrachunku zarówno w jednym jak i drugim badanym roku z niewielką przewagą wygrywa majonez Kielecki. Warto jednak zauważyć, że w tym roku różnica pomiędzy majonezem Winiary i Kieleckim wynosi zaledwie 4 proc., w 2021 roku rozbieżność była większa i wynosiła 12 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Czy Polacy bojkotują majonez marki Winiary? Oto co mówią paragony