Branża modowa o 23 proc. więcej na reklamy, w magazynach cztery razy więcej niż w telewizji
W pierwszej połowie 2015 roku branża modowa wydała ponad 96 mln zł na promocję. To wzrost o 23 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy roku 2014 - wynika z analizy Codemedia opartej na danych Kantar Media.

W pierwszej połowie 2015 roku największym reklamodawcą w kategorii moda była branża odzieżowa, przeznaczając na promocję ponad 45 mln zł (47 proc. wszystkich wydatków). To niewielki, 4-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

29 proc. wydatków ponieśli producenci zegarków i biżuterii, przeznaczając na promocję łacznie ponad 27 mln zł. Kwota ta jest o 51 proc. wyższa niż w pierwszej połowie ubiegłego roku.

Branża obuwnicza zainwestowała ponad 11 mln zł (12 proc.), zwiększając tym samym swoje wydatki o 26 proc..

Firmy z kategorii okulary i soczewki zainwestowały ponad 8 mln zł (9 proc. ogółu), notując jednocześnie największy - o 68 proc. - wzrost nakładów na promocję w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku.

Z kolei producenci wyrobów skórzanych i skóropodobnych w analizowanym okresie wydali nieco ponad 2 mln zł (2 proc.).



Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62 proc. swoich budżetów marketingowych, czyli ponad 60 mln zł. To wzrost o 41 proc. w skali roku. Najczęściej firmy promowały się w luksusowych magazynach i dwutygodnikach adresowanych do kobiet (takich jak „Twój Styl”, „Viva”, „Pani”), a także tygodnikach lifestylowych (liderem w tym segmencie jest „Flesz”).
15 proc., czyli ponad 14 mln zł, firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Jest to kwota o 9 proc. niższa niż w analogicznym okresie 2014 roku. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.
Ponad 8 mln zł (8 proc.) firmy przeznaczyły na promocję w internecie. W porównaniu z 2014 rokiem znaczenie tego kanału wzrosło, a firmy wydały więcej o ok. 17 proc. Kampanie reklamowe były najczęściej realizowane na portalach Wp.pl, Onet.pl i o2.pl. Zaraz za nimi uplasował się Pudelek.pl, wyprzedzając Gazeta.pl.
8 proc. budżetów pochłonęła reklama outdoorowa, która kosztowała w sumie prawie 8 mln zł. W tym przypadku zaobserwowano wzrost o 8 proc.. Ponadto po 2 proc. firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.



Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Branża modowa o 23 proc. więcej na reklamy, w magazynach cztery razy więcej niż w telewizji