Przeglądarka Brave płaci użytkownikom w wirtualnej walucie za oglądanie reklam
Przeglądarka internetowa Brave wprowadziła opcję pozwalającą użytkownikom otrzymywać wynagrodzenie w wirtualnej walucie w zamian za oglądanie przez nich reklam. Otrzymane środki internauci mogą wykorzystać do wspierania swoich ulubionych witryn lub twórców internetowych.
Internetowa przeglądarka Brave została uruchomiona w 2016 r. Jej producentem jest firma Brave Software założona przez Brendana Eicha, twórca języka programowania JavaScript i byłego dyrektora wykonawczego Mozilli.
Głównym celem stworzenia Brave była walka z agresywnymi formatami reklamowymi w sieci. Przeglądarka domyślnie blokuje większość reklam pojawiających się na stronach internetowych, chroni też prywatność użytkowników m.in. dzięki wykorzystaniu sieci Tor w trybie incognito.
Od startu Brave Brendan Eich zapowiadał, że model biznesowy projektu zakłada dzielenie się z użytkownikami przychodami z wyświetlania reklam. Firma od kilku miesięcy prowadziła testy tego rozwiązania, teraz zaś poinformowała o udostępnieniu go wszystkim użytkownikom w USA, Kanadzie, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.
Nowa opcja dostępna w przeglądarce (na razie jedynie w wersji desktopowej) nosi nazwę Brave Rewards i może zostać uruchomiona przez użytkownika. Po jej włączeniu na ekranie przeglądarki w ciągu każdej godziny surfowania ma pojawiać się niewielka liczba reklam, które zostały zaakceptowane przez zespół zajmujący się prowadzeniem Brave. Obecnie w bazie znajduje się ok. 500 reklam, które pojawiają się w trakcie korzystania z przeglądarki, ich treść jest różna w zależności od konkretnego kraju.
W zamian za oglądanie reklam użytkownicy korzystający z Brave Rewards otrzymują wirtualną walutę w postaci tokenów o nazwie BAT (Basic Attention Token). Według zapowiedzi w ten sposób do internautów będzie trafiać 70 proc. przychodów osiągniętych z reklam przez Brave Software. Wirtualne pieniądze mogą być przechowywane na indywidualnych kontach użytkowników, a także przekazywane przez nich jako wsparcie dla wydawców ulubionych stron internetowych oraz twórców działających w sieci.
Na razie nie wiadomo kiedy wprowadzony przez Brave model biznesowy zostanie rozszerzony na kolejne kraje. Zgodnie z zapowiedziami w nadchodzących miesiącach stanie się on dostępny także w mobilnych wersjach przeglądarki.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Przeglądarka Brave płaci użytkownikom w wirtualnej walucie za oglądanie reklam