Burger King pokazuje w reklamie pleśniejącego Whoopera
Burger King w globalnej kampanii "The Moldy Whooper" postawił na swoistą "antyreklamę", pokazując na filmie proces psucia się i pokrywania pleśnią własnej sztandarowej kanapki. W ten sposób komunikuje, że produkt nie zawiera konserwantów oraz sztucznych barwników i aromatów.
Na 45-sekundowym filmiku widać klatka po klatce, jak Whooper z apetycznie wyglądającego burgera zamienia się w danym okresie w spleśniałą, brzydką kanapkę, od której większość konsumentów zapewne odwróciłaby w restauracji wzrok. Taką reklamę przygotowano, by podać ważny dla marki komunikat.
Od teraz w wybranych restauracjach w USA (na początek 400 lokali) oraz w Europie Whoopery sprzedawane są bez dodatku konserwantów oraz sztucznych barwników i aromatów.
W komunikacie prasowym Burger King podał, że "pleśń może być piękna". Na plakatach i nośnikach zewnętrznych uzupełniających wideo widać hasło "Piękno bez żadnych sztucznych konserwantów".


"Piękno" pleśni w "The Moldy Whooper"
- Piękno prawdziwego jedzenia polega na tym, że robi się brzydkie. Powszechnie wiadomo, że takie jedzenie szybciej się psuje, ponieważ nie zawiera sztucznych konserwantów - powiedział Fernando Machado, globalny dyrektor ds. marketingu w Restaurant Brands International, spółce-matce Burger Kinga. - Zamiast przedstawiać naszą kanapkę Whooper w nieskazitelnym i często zbyt doskonałym stylu, typowym dla reklamy fast foodów, postanowiliśmy pokazać coś uczciwego, prawdziwego, na co stać było tylko Burger Kinga. Wierzymy, że prawdziwa żywność smakuje lepiej - wyjaśnił menadżer.
- Musieliśmy pracować przez kilka miesięcy, z różnymi próbkami, aby móc pokazać piękno czegoś, co zazwyczaj jest uważane za niepożądane - dodaje Björn Ståhl, dyrektor wykonawczy Ingo, agencji współodpowiedzialnej za kampanię.


Kampania powstała w Skandynawii, gdzie Whopper jest już sprzedawany bez konserwantów. Opracowały ją trzy agencje - szwedzka Ingo, należąca do Ogilvy agencja David oraz Publicis.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Burger King pokazuje w reklamie pleśniejącego Whoopera
W Polsce na to marek nie stać.