SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej. Niedawny rebranding i kampania reklamowa to strzał w kolano

Jak donosi branżowy serwis Campaign, Jaguar ma szukać obecnie nowej agencji reklamowej. Rezygnacja z dotychczasowej ma być wynikiem niedawnych działań rebrandingowych oraz kontrowersyjnej kampanii reklamowej pojazdów elektrycznych. Działania marki spotkały się z dużym sprzeciwem opinii publicznej.  

fot.screen YT/kadr ze spotu reklamowego Jaguar fot.screen YT/kadr ze spotu reklamowego Jaguar

Brytyjski producent samochodów miałby zakończyć współpracę z odpowiedzialną za globalną kreację marki agencją Accenture Song i wewnętrznym zespołem Spark44, stworzonym w celu wspierania przejścia firmy w kierunku pojazdów elektrycznych i luksusowego brandingu. W teorii aktualna umowa obowiązuje do połowy 2026 roku.

Kampania reklamowa „Copy Nothing” z listopada ur. była odejściem od wcześniejszej konwencji i ku zaskoczeniu wystąpili w niej wyłącznie kolorowo ubrani modele i modelki, nie pokazano natomiast żadnego samochodu. Kampania wywołała debatę w mediach społecznościowych, skłaniając do pytań o kierunek i strategię marketingową marki.

W listopadzie Jaguar przeprowadził także znaczącą zmianę identyfikacji wizualnej (poprzednia miała miejsce 3 lata wcześniej), kładąc nacisk na minimalizm i rozpoznawalność. Zamiast zwykłego trójwymiarowego jaguara (historycznej ikony „growlera”, czyli głowy jaguara) logo stało się emblematem graficznym z pierwszą i ostatnią literą nazwy - J i R.

Nowa identyfikacja wizualna miała podkreślić, że teraz strategia firmy będzie opierać się na produkcji luksusowych aut elektrycznych. – To nowe spojrzenie na firmę, które przywraca istotę Jaguara, nawiązując do wartości, które uczyniły markę wyjątkową, jednocześnie dostosowując ją do współczesnej publiczności – mówił Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover.


Nowy logotyp Jaguara; mat.pras.

Kontrowersje pogłębiły się w grudniu ur. po tym, jak Jaguar zaprezentował swój nowy elektryczny coupe, nazywany „różowym samochodem Barbie”. Był on porównywany do pojazdu FAB 1 prowadzonego przez Lady Penelope w brytyjskim serialu “Thunderbirds” z lat 60. i  Przez niektórych krytyków internetowych został porównany także do klimatyzatora.  

Nigel Farage, brytyjski polityk, w rozmowie z brytyjskimi mediami powiedział, że decyzja firmy o porzuceniu tradycyjnego wizerunku „Jag mana” doprowadzi do bankructwa Jaguara. 

Dołącz do dyskusji: Jaguar szuka nowej agencji reklamowej. Niedawny rebranding i kampania reklamowa to strzał w kolano

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Popieram
Jaka szkoda, to naprawdę było super. Na obrazku.
1 0
odpowiedź
User
Stopa
Strzał w stopę, nie w kolano. Wiedza podstawowa, szczególnie jeśli redaguje się artykuły.
2 1
odpowiedź
User
Kola
Jeszcze lepszy strzał w kolano, to nowa twarz Alior Banku. Poprzedni bankowiec miał wygląd godny zaufania, takiemu można powierzyć oszczędności. Ten nowy, młody koleś wygląda na pospolitego cwaniaczka, takiego co robi babcie "na wnuczka". Nie pożyczyłbym mu pięciu złotych.
4 0
odpowiedź