Jaguar szuka nowej agencji reklamowej. Niedawny rebranding i kampania reklamowa to strzał w kolano
Jak donosi branżowy serwis Campaign, Jaguar ma szukać obecnie nowej agencji reklamowej. Rezygnacja z dotychczasowej ma być wynikiem niedawnych działań rebrandingowych oraz kontrowersyjnej kampanii reklamowej pojazdów elektrycznych. Działania marki spotkały się z dużym sprzeciwem opinii publicznej.

Brytyjski producent samochodów miałby zakończyć współpracę z odpowiedzialną za globalną kreację marki agencją Accenture Song i wewnętrznym zespołem Spark44, stworzonym w celu wspierania przejścia firmy w kierunku pojazdów elektrycznych i luksusowego brandingu. W teorii aktualna umowa obowiązuje do połowy 2026 roku.
Kampania reklamowa „Copy Nothing” z listopada ur. była odejściem od wcześniejszej konwencji i ku zaskoczeniu wystąpili w niej wyłącznie kolorowo ubrani modele i modelki, nie pokazano natomiast żadnego samochodu. Kampania wywołała debatę w mediach społecznościowych, skłaniając do pytań o kierunek i strategię marketingową marki.
Nowa identyfikacja wizualna miała podkreślić, że teraz strategia firmy będzie opierać się na produkcji luksusowych aut elektrycznych. – To nowe spojrzenie na firmę, które przywraca istotę Jaguara, nawiązując do wartości, które uczyniły markę wyjątkową, jednocześnie dostosowując ją do współczesnej publiczności – mówił Gerry McGovern, dyrektor kreatywny Jaguar Land Rover.
Nowy logotyp Jaguara; mat.pras.
Kontrowersje pogłębiły się w grudniu ur. po tym, jak Jaguar zaprezentował swój nowy elektryczny coupe, nazywany „różowym samochodem Barbie”. Był on porównywany do pojazdu FAB 1 prowadzonego przez Lady Penelope w brytyjskim serialu “Thunderbirds” z lat 60. i Przez niektórych krytyków internetowych został porównany także do klimatyzatora.
Nigel Farage, brytyjski polityk, w rozmowie z brytyjskimi mediami powiedział, że decyzja firmy o porzuceniu tradycyjnego wizerunku „Jag mana” doprowadzi do bankructwa Jaguara.
Dołącz do dyskusji: Jaguar szuka nowej agencji reklamowej. Niedawny rebranding i kampania reklamowa to strzał w kolano