Business Insider dalej przed Money.pl, Infor.pl z dużym spadkiem
Liderem wśród platform o tematyce biznesowo-prawnej pozostaje Business Insider Polska, w lutym wzrosła jego przewaga zasięgowa nad Money.pl. Duży wzrost odwiedzalności osiągnęły e-PITy, natomiast mocno zmalały wyniki Infor.pl.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. Business Insider Polska (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 10,81 mln użytkowników (dało to 35,99 proc. zasięgu), którzy spędzili w serwisie średnio 13 minut i 27 sekund.
Kolejne dwie pozycje zajmują witryny Grupy Wirtualna Polska. Money.pl w kategorii biznesowo-prawnej zanotował 8,89 mln użytkowników, 29,61 proc. zasięgu oraz 11 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a o2.pl - 6,52 mln użytkowników, 21,73 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 39 sekund średniego czasu korzystania.
Onet, WP, Interia i Twitter ze wzrostami. Krócej na Facebooku, YouTubie i TikToku (Mediapanel z lutego)Niżej w rankingu są sekcje o biznesie i prawie kilku innych portali horyzontalnych. Na Gazeta.pl (Agora) taki dział, funkcjonujący pod marką Next Gazeta.pl, miał 5,31 mln internautów, 17,7 proc. zasięgu oraz 6 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania, na Interii (Grupa Polsat-Interia) - 5,02 mln użytkowników, 16,7 proc. zasięgu oraz 8 minut i 55 sekund spędzonych średnio przez internautę, a na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,82 mln użytkowników, 16,06 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Oprócz Fakt.pl w zestawieniu są dwie witryny związane z tytułami prasowymi. Infor.pl, należący do firmy Infor PL, wydawcy „Dziennika Gazety Prawnej”, odwiedziło 5,28 mln internautów (co dało 17,59 proc. zasięgu), z których każdy spędził średnio 5 minut i 12 sekund, a portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) w kategorii biznesowo-prawnej zanotował 4,48 mln użytkowników, 14,94 proc. zasięgu oraz 5 minut i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z kolei platforma e-PITy, jako strona www i aplikacja mobilna, miała 4,96 mln użytkowników, 16,53 proc. zasięgu oraz 10 minut i 22 sekundy średniego czasu spędzonego przez internautę.

W porównaniu do stycznia Business Insider Polska zyskał 633,4 tys. internautów (to 6,2 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania o dokładnie minutę (6,9 proc.). W efekcie zwiększył przewagę nad Money.pl, w którego części biznesowo-prawnej liczba użytkowników zwiększyła się o 197,3 tys. (2,3 proc.), a średni czas spędzany przez każdego zmalał o 2 minuty i 23 sekundy (16,7 proc.).
Sekcje o2.pl i Gazeta.pl dotyczące gospodarki i prawa zanotowały spadki w obu statystykach. W pierwszej liczba internautów zmniejszyła się o 81,3 tys. (1,2 proc.), a średni czas korzystania o minutę i 27 sekund (28,4 proc.), a w drugiej ubyło 119,2 tys. internautów (2,2 proc.) i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania (1 proc.).
e-PITy mocno w górę
Zdecydowanie największy wzrost osiągnęły e-PITy, co wynika oczywiście z tego, że od stycznia do kwietnia można przesyłać swoje zeznania podatkowe, a im bliżej końcowego terminu, tym robi to więcej Polaków. Platforma miesiąc do miesiąca zyskała 1,75 mln internautów (54,7 proc.) oraz 5 minut i 24 sekundy średniego czasu korzystania (108,7 proc.).
Za to Infor.pl stracił 2,39 mln użytkowników (31,2 proc.) oraz minutę i 41 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez internautę (24,5 proc.).
Bankier.pl w kategorii biznesowo-prawnej zanotował spadek liczby użytkowników o 334,4 tys. (6,4 proc.) i średniego czasu korzystania o 8 sekund (1,2 proc.), a Fakt.pl - o 513,4 tys. odwiedzających (9,6 proc.) oraz 2 minuty i 45 sekund przeciętnego czasu korzystania (37,5 proc.).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Business Insider dalej przed Money.pl, Infor.pl z dużym spadkiem