Carat: globalne wydatki na reklamę zwiększą się o 6 procent
Dom mediowy Carat skorygowała swoją prognozę odnośnie światowych wydatków na reklamę w bieżącym roku.
Prognoza ta została nieznacznie obniżona. We wrześniu zeszłego roku agencja przewidywała, że wydatki te zwiększą się o 6,2 procenta. Obence szacunki mówią o 6-procentowym wzroście - informuje serwis Marketing Charts.
Wciąż jednak jest to dużo wyższy wzrost niż w roku ubiegłym, gdy wydatki na reklamę zwiększyły się o 4,6 procenta w porównaniu z rokiem 2006. Tegoroczny wzrost ma zostać uzyskany głównie dzięki igrzyskom olimpijskim w Pekinie oraz wyborom prezydenckim w USA.
Biorąc pod uwagę poszczególne regiony świata, Carat prognozuje, że w bieżącym roku wydatki na reklamę wzrosną o 6 procent w Ameryce Północnej (USA - 3,8 procenta, Kanada - 7,2 procenta), o 8,8 procenta w regionie Azji i Pacyfiku (Japonia - 1,5 procenta, Chiny - 19,7 procenta), o 3,8 procenta w Europie Zachodniej (Wielka Brytania - 6,4 procenta, Niemcy - 0,5 procenta, Francja - 1,8 procenta, Włochy - 3,6 procenta, Hiszpania - 3,8 procenta, kraje nordyckie - 5 procent) oraz o 17,9 procenta w Europie Środkowej i Wschodniej (Rosja - 22,6 procenta).
Z kolei pod względem wydatków na poszczególne sektory reklamy, największy wzrost ma zanotować internet (23,3 procenta), a następnie kino (16,5 procenta), telewizja (7,2 procenta), outdoor (6,7 procenta), radio (4,4 procenta) oraz czasopisma (3,7 procenta). Spadną za to - o 0,1 procenta - wydatki na reklamę w prasie codziennej.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Carat: globalne wydatki na reklamę zwiększą się o 6 procent