Caroline Derpienski chce od Danone 50 mln złotych zadośćuczynienia i przeprosin za żartobliwą reklamę z Nosowską
Celebrytka Caroline Derpienski oświadczyła na Instagramie, że zamierza podjąć kroki prawne przeciwko koncernowi Danone za parodiującą ją reklamę Alpro z Katarzyną Nosowską. Zdaniem influencerki, materiał narusza jej dobra osobiste oraz stanowi "przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu". Derpienski chce przeprosin oraz zadośćuczynienia w wysokości 50 milionów złotych na wskazany cel społeczny.
Kilka dni temu Katarzyna Nosowska zamieściła w swoich mediach społecznościowych wideo z reklamą napojów roślinnych marki Alpro (Danone). Spot nawiązywał do Caroline Derpienski, celebrytki o której głośno było w ostatnich tygodniach ze względu na jej osobliwe wypowiedzi i styl bycia.
W filmie Nosowska jest ubrana w jaskrawą czerwoną sukienkę, ma rozpuszczone blond włosy oraz dużo biżuterii. Ma też bardzo mocny, wręcz karykaturalny makijaż na twarzy.
"(..) za radą Pani Caroline- spojrzałam w lustro, odoperowałam plastycznie twarz i idę do prawdziwej pracy, już dziś wieczorem" - napisała na Instagramie Nosowska.
W opublikowanym wideo Nosowska odpowiada na zadawane jej przez internautów pytania, m.in. na temat swojego rzekomego pobytu w Stanach Zjednoczonych, powrotu do Polski, stylizacji. Odpowiada udając amerykański akcent. - Do Stanów wyjechałam trzy i pół miesiąca temu - opowiada, a potem tłumaczy jeszcze, że nie była na koncercie Beyonce w Warszawie, bo nie musiała, gdyż "my się znamy, bardzo, bardzo przyjaźnimy", co więcej, z koleżanką Carter "umówiła się wieczorkiem" i "pojechały normalnie na kebab " - opowiada Katarzyna Nosowska
Jak informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, część komentatorów krytykowała artystkę za zbyt dobitną parodię 22-letniej Derpienski. Piosenkarce zarzucono m.in. że w niewybredny sposób drwi z młodszej koleżanki i wpisuje się w jarmarczną stylistykę zawoalowanego hejtu.
Firma Danone oświadczyła wtedy, że materiał został przygotowany przez Katarzynę Nosowską.
- Pracujemy przy tej kampanii z agencją Feeders, ale posty i filmy, które w ramach współpracy z marką Alpro tworzy Katarzyna Nosowska, są tworzone bezpośrednio przez nią. Bardzo cenimy zarówno samą współpracę, jak i jej formę i jest to drugi rok, kiedy działamy razem. Większość opublikowanych w ramach kampanii materiałów miało charakter satyryczny – Katarzyna Nosowska odnosiła się w nich z dystansem do sztuki podawania kawy czy samej siebie. Ich odbiór jest kwestią interpretacji - zaznacza w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Martyna Węgrzyn, kierowniczka działu komunikacji zewnętrznej Grupy spółek Danone.
Caroline Derpienski: reklama Alpro narusza moje dobra osobiste
W środowe popołudnie do spotu Nosowskiej i Alpro odniosła się ostro Caroline Derpienski. Celebrytka zapowiedziała zdecydowane kroki prawne. "Sprawę reklamy firmy Danone powierzyłam mojemu pełnomocnikowi" - na wstępie oświadczyła 22-letnia modelka.
"Naszym zdaniem reklama Danone, trafiająca także do osób nieletnich, daleko wykracza poza sferę dozwolonej satyry i konwencji żartu; narusza moje dobra osobiste, stanowi przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu" - czytamy w oświadczeniu.
"Treść i forma reklamy w naszej ocenie wypełnia nadto przesłanki nieuczciwej konkurencji, jest sprzeczna z zasadami współżycia społecznego i i dobrymi obyczajami, a także ze zwyczajnym poczuciem przyzwoitości" - pisze influencerka.
Celebrytka informuje, że "zdecydowała się podjąć działania prawne", ponieważ "przekroczone zostały (…) normy i nie powinno być przyzwolenia na tego typu praktyki dla celów komercyjnych - nie dla heju!" - grzmi Derpienski.
Celebrytka żąda od Danone w oświadczeniu przeprosin i zapłaty 50 mln zł zadośćuczynienia "z przeznaczeniem na wskazany przeze mnie cel społeczny".
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Caroline Derpienski chce od Danone 50 mln złotych zadośćuczynienia i przeprosin za żartobliwą reklamę z Nosowską