Centrum Praw Kobiet w zaczepnej kampanii o podziale obowiązków domowych
W nowej kampanii społecznej „Równość zaczyna się w domu” Centrum Praw Kobiet porusza problem rażących dysproporcji w podziale codziennych obowiązków domowych między kobietami i mężczyznami. Akcję przygotowały agencja Dziadek do Orzechów wraz z Film Fiction Adrian Pawłowski.

Idea kreatywna kampanii „Równość zaczyna się w domu” została przygotowana na podstawie badań Centrum Praw Kobiet, z których wynika, że statystycznie panie poświęcają 160 godzin na wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem domu, takie jak pranie, odkurzanie, prasowanie, wynoszenie śmieci czy gotowanie. Kampania zachęca do równego dzielenia obowiązków domowych, bo jak głosi hasło jej przewodnie - "to drugi etat".
Seria grafik przygotowanych na potrzeby akcji w zaczepny sposób opisuje te statystyki. "Jedynie 8 proc. mężczyzn myje okna w swoich domach. Cała reszta czeka na żrący płyn do mycia szyb" - czytamy na jednej z grafik.
W materiałach, udostępnionych w mediach społecznościowych, pokazano zestaw produktów domowych, które mogłyby powstać w "poprawionej" wersji dla mężczyzn - jak płyn do mycia okien, odkurzacz, mop.



Za przygotowanie kampanii odpowiadają Dziadek do Orzechów (kreacja), Film Fiction Adrian Pawłowski (produkcja) oraz No Label (postprodukcja).

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Centrum Praw Kobiet w zaczepnej kampanii o podziale obowiązków domowych