David Zaslav z kontraktem do 2027 roku. Będą nowe produkcje dla Discovery+
David Zaslav, szef Discovery, który ma pokierować nową firmą medialną po połączeniu Discovery z WarnerMedia przedłużył swój kontrakt do 2027 roku. Warunki finansowe umowy nie są znane. Zgodnie z zapowiedzią w trakcie realizacji są nowe produkcje przewidziane w ofercie serwisu streamingowego Discovery+.
Kilka dni temu ogłoszono, że należący do telekomu AT&T koncern WarnerMedia (w jego skład wchodzą m.in. CNN, HBO i Warner Bros.) oraz Discovery, właściciel m.in. TVN, planują fuzję. Szefem połączonego podmiotu ma być David Zaslav, obecnie CEO w Discovery.
Czytaj także: TVN Grupa Discovery we współpracy z E.Wedel produkuje cotygodniowy serial, premiera jesienią w TVN
Dłuższy kontrakt i nowe produkcje
Teraz zapowiedziano, że David Zaslav będzie kierował nową firmą medialną do 2027 r. To dłużej niż przewiduje obecny kontrakt, który wygasa w 2023 r.
Szczegółów finansowych nowej umowy nie podano. David Zaslav poprowadził Discovery w ostatnich latach przez kilka dużych operacji, w tym wykupienie amerykańskiego operatora kablowego Scripps Networks Interactive za kwotę 14,6 mld dol., umowę na prawa do transmisji Igrzysk Olimpijskich w Europie o wartości 1,4 mld dol. oraz wykupienie europejskiego nadawcy sportowego Eurosport od francuskiej TF1. Firma zainwestowała również znaczne środki w prawa do transmisji na żywo meczów golfa, kolarstwa i innych dyscyplin sportowych.
Jesienią 2020 r. firma uruchomiła swój globalny serwis streamingowy Discovery+, który według ostatnich danych przyciągnął do tej pory ponad 15 mln abonentów.
Zaslav dołączył do Discovery jako prezes i dyrektor generalny w 2007 r., po zakończeniu pracy w NBCUniversal, gdzie odegrał istotną rolę w rozwoju i uruchomieniu CNBC, a także MSNBC.
Wraz z ogłoszeniem przedłużenia kontraktu Zaslava zapowiedziano również plany związane z nowymi treściami, które mają trafić przede wszystkim do oferty Discovery+.
Wśród nich znajduje się m.in. dokument fabularny „Curse of the Chippendales”. Czteroczęściowy, oparty na faktach serial opowiada o tym, jak nowa grupa taneczna szturmem zdobyła scenę klubów nocnych w Los Angeles, zdobywając międzynarodową sławę i bogactwo.
Czytaj także: Branża telewizyjna o fuzji WarnerMedia i Discovery: Streamingowa wojna dotrze do nas już jesienią
Wśród projektów jest także serial motoryzacyjny „Hustle & Roll” (tytuł roboczy), którego bohaterem jest aktor Jamie Foxx. Skupiający się na grupie dealerów luksusowych samochodów, którzy nikomu nie ufają, serial produkowany jest przez amerykańskie studio Propagate i jego spółkę zależną Big Breakfast. W planach są też 2 seriale, w tym reboot klasycznego tytułu „Ghost Hunters”.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: David Zaslav z kontraktem do 2027 roku. Będą nowe produkcje dla Discovery+