DDB Warszawa i Tribal DDB łączą się w DDB & Tribal
Agencja reklamowa DDB Warszawa i agencja interaktywna Tribal DDB (obie należą do Grupy CP DDB) będą działać wspólnie jako agencja zintegrowana DDB & Tribal. Firmą, liczącą ponad 160 pracowników, będą kierować jej dotychczasowi kluczowi menedżerowie: Paweł Kastory, Szymon Gutkowski i Marcin Mroszczak.
- Marki potrzebują jednej agencji nowoczesnego marketingu, łączącej marketing online z tradycyjnym marketingiem offline. Jest dziś jasne, że skuteczna komunikacja musi być spójna w różnorodności. Działania marki powinny się nawzajem wzmacniać i napędzać. Dlatego klienci potrzebują jednego wiodącego partnera, z którym mogą zaplanować i wdrożyć spójną strategię komunikacji - tłumaczy tę fuzję Szymon Gutkowski. - Mamy wielu spośród najlepszych fachowców na rynku z obu światów: cyfrowego i tradycyjnego - chcemy, żeby pracowali razem - dodaje Paweł Kastory.
Nową firmą zarządzać będą Paweł Kastory jako CEO Grupy CP DDB, Marcin Mroszczak jako creative chairman Grupy CP DDB oraz Szymon Gutkowski jako managing director DDB & Tribal. W spółce będzie zatrudnionych ponad 160 pracowników, z czego ok. 120 pracowało dotychczas w DDB Warszawa, a 40 w Tribal DDB.
W DDB & Tribal funkcję chief operating officera obejmuje Zuzanna Warowna-Toruńska (poprzednio deputy managing director w DDB Warszawa), która będzie odpowiadać za wszystkich klientów firmy oraz procesy organizacyjne przy wsparciu 9 szefów zespołów.
Działem kreacji jako executive creative directors kierować będą Maciej Waligóra i Zuzanna Duchniewska-Sobczak, poprzednio szefowie kreacji DDB Warszawa. Dział ten liczy ponad 50 pracowników, a stanowiska dyrektorskie pełnią Maciej Twardowski (creative director), Filip Berendt i Tytus Klepacz (obaj są digital creative directorami) oraz Magdalena Drozdowska i Mateusz Książek (oboje są deputy creative directorami).
Zintegrowanym działem strategii tak jak dotychczas kierować będzie Joanna Karwowska-Koza pełniąca funkcję acting strategy directora (dyrektor działu strategii Aleksandra Jurkiewicz przebywa na urlopie macierzyńskim).
W agencji utworzono też nowy dział - brand innovation, łączący kompetencje z obszaru user experience i creative technology oraz pełniący funkcję komórki new business. Jego szefem został Jakub Eichelberger, poprzednio zajmujący stanowisko acting strategy directora w DDB Warszawa. W nowej funkcji podlega mu także zespół DDB Socials zajmujący się komunikacją w mediach społecznościowych.
Działaniami w zakresie PR i HR agencji kieruje nadal Urszula Lisiecka w funkcji people & PR directora, która w tym obszarze odpowiada również za spółkę Gutenberg Networks (tak jak DDB & Tribal należącą do Grupy CP DDB).

DDB Warszawa to jedna z najbardziej znaczących i nagradzanych polskich agencji reklamowych w ostatnich latach. W ub.r. została agencją reklamową roku w konkursach Effie, m.in. dzięki pracy nad kampaniami reklamowymi PKO BP z Szymonem Majewskim (więcej na ten temat), oraz KTR, m.in. dzięki stworzonym przez nią reklamom Tigera i McDonald’s (przeczytaj o tym więcej).
Najważniejszymi klientami DDB Warszawa są T-Mobile, PKO BP, PZU, Żywiec, McDonald’s, PLL LOT, Unilever (marki Algida, Flora, Lipton), Johnson & Johnson Polska, Tchibo i Mars Polska. Natomiast Tribal DDB pracuje m.in. dla firm i marek Allegro, McDonald’s, Algida, Brown Forman (marki Maximus Vodka i Finlandia Vodka) oraz Unilever (obsługa marek z kategorii wypieków na 10 rynkach europejskich).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 

Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa i Tribal DDB łączą się w DDB & Tribal