Denizen oskarża WPP i JWT
Agencja reklamowa JWT i jej macierzysty holding WPP Group zostałypozwane do sądu przez firmę Denizen.
Pozew dotyczy opatentowanego pomysłu na mechanizm productplacement, który JWT wykorzystała w kampanii promującej Bing - nowąwyszukiwarkę internetową Microsoftu. Denizen, specjalizująca się wreklamie zintegrowanej z programami telewizyjnymi, oskarżyła JWT iWPP o kradzież tego patentu.
Firma twierdzi, że od 2002 roku prowadziła rozmowy z WPP omożliwej współpracy, obejmującej umowy z należącymi do holdinguagencjami. Pod koniec 2006 roku rozmowy te zostały zerwane, awedług Denizen obie strony zawarły poufne porozumienie, dotyczącekwestii poruszanych w trakcie negocjacji. Firma zarzuca teraz, żeWPP i JWT naruszyły warunki tego porozumienia poprzez kradzieżpomysłu polegającego na wykorzystaniu treści i postaci z programutelewizyjnego w reklamie. W tym przypadku chodziło o nadawany naantenie stacji NBC serial 'The Philantropist'. W przygotowanychprzez JWT reklamach promujących Bing, które emitowano tuż przedregularnymi przerwami reklamowymi, zagrali aktorzy z tego serialu,a spoty były kręcone na planie produkcji.
Denizon oskarżyła WPP i JWT o kradzież zastrzeżonych informacji,a także tajemnicy handlowej w celu stworzenia zintegrowanychreklam, wiedzy potrzebnej do uzyskania dostępu i praw do treścitelewizyjnych oraz sposobów na nakręcenie spotów. Zdaniem firmy,straciła ona przez to potencjalnych klientów, wobec czego domagasię odszkodowania.
źródło: AdAge.com

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Denizen oskarża WPP i JWT