Dom mediowy UM zwiększył stratę o 93 proc. Przychody spadły o 3,5 proc.
Wpływy sprzedażowe domu mediowego UM (należącej do IPG Mediabrands) spadły w 2019 roku o 3,5 proc., do 135,55 mln zł. Spółce nie udało się odrobić straty netto z 2018 roku, zwiększając ją o 93 proc., do 3,32 mln zł.
Przychody ze sprzedaży domu mediowego UM wyniosły na koniec 2019 roku 135,55 mln zł i były niższe od tych uzyskanych w 2018 roku o 3,5 proc. W tym wpływy sprzedażowe od jednostek powiązanych zmalały z 9,88 mln zł do 8,06 mln zł.
Agencja na rynku krajowym wypracowała przychody w kwocie 124,82 mln zł, na usługach eksportowych - 10,73 mln zł.
Koszty prowadzonej działalności spadły w omawianym okresie z 143,77 mln zł do 138,94 mln zł. W tym koszty ogólnego zarządu zmniejszyły się z 14,98 mln zł do 14,81 mln zł.
Na usługi obce spółka wydała w 2019 roku 128,02 mln zł (wobec 133,43 mln zł rok wcześniej), na zużycie materiałów i energii – 251,4 tys. zł (wobec 207,8 tys. zł rok wcześniej).
Wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 7,85 mln zł do 8,44 mln zł mimo że średnie zatrudnienie etatowe zmalało z 61 do 60 osób.
Wynagrodzenie zarządu, w którym obecnie zasiadają Monika Bronowska (prezes) i Mikołaj Zglenicki (członek) wzrosło z 431,7 tys. zł w 2018 roku do 461,4 tys. zł.

Zysk brutto na koniec 2019 roku wyniósł 11,42 mln zł wobec 11,71 mln zł rok wcześniej.
Wzrosła strata ze sprzedaży - z 3,27 mln zł do 3,39 mln zł, strata z działalności operacyjnej zwiększyła się z 2,54 mln zł do 2,7 mln zł.
Wzrosła też strata brutto – z 1,86 mln zł do 2,58 mln zł, a strata netto – z 1,72 mln zł do 3,32 mln zł.
W gronie klientów Nestle
Dom mediowy UM jest udziałowcem w Magna Global Polska (33 proc. udziałów) i w Reprise Media (50 proc. udziałów).
Magna Global miała w 2019 roku 126,2 tys. zł przychodów i zysk netto w wysokości 62,92 zł. Wpływy sprzedażowe Reprise Media wyniosły 62,63 mln zł a zysk netto - 2,33 mln zł.
W ocenie zarządu zawartej w sprawozdaniu złożonym w KRS spółka osiągnęła założone na rok 2019 cele finansowe i prezentuje dobrą i stabilną kondycję. Podkreślono, że jej podstawowym celem w 2019 roku był konsekwentny rozwój kompetencji w obszarze digital. W ub.r. kontynuowano rozbudowę Connection Panel. Przeprowadzono kolejną falę badania Wave 9. Rozbudowano ofertę badawczą efektywności z wykorzystaniem analizy cookies.
W ramach podnoszenia kompetencji pracowników zrealizowano również program szkoleniowy, który obejmował takie zagadnienia jak: trening umiejętności prezentacyjnych, strategia marki, strategia i planowanie w digitalu, Display Advertising, SEM, Video Advertising, social media & content marketing, mobile marketing, programmatic, e-commerce, mobile marketing, strategia i planowanie w mediach offline’owych, skuteczny manager, efektywna praca w programie R, MBTI czyli jak budować na różnicach.
Do grona klientów agencji w 2019 roku dołączyły takie firmy, jak ETi (wiosna 2019 roku) oraz Mattel i Nestle (współpraca rozpoczęta z początkiem 2020 roku). Wśród klientów utraconych są m.in. PZU i Link4. Agencja na stałe zajmuje się obsługą m.in. MediaSaturn, Johnson&Johnson, Orkla.
W tym roku UM planuje poszerzać kompetencje o nowe obszary działalności, takie jak badania konsumenckie, niestandardowe formy aktywności mediowej (sponsoring, product placement), podnoszenie efektywności sprzedaży w sklepach, kreacja i produkcja formatów reklamowych oraz treści video oraz rozwój programmatic buying.
Czytaj więcej: Wygraj 10 tys. dolarów
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku