„Doradca smaku” i „Przepis dnia” z Prymatem na czele telewizyjnego product placementu (raport)
Od 2015 do połowy ub.r. programami telewizyjnymi, w których zdecydowanie najwięcej lokowano różne produkty, były „Doradca smaku” w TVN i „Przepis dnia” w TVP1 sponsorowane przez Prymat. Dzięki emisji tych programów TVN i TVP1 zanotowały cennikowo największe wpływy z product placementu.

Analizę lokowania produktów w telewizji na zlecenie Krajowe Rady Radiofonii i Telewizji przeprowadziła Pentagon Research na podstawie swojego monitoringu. Objął on sześć stacji (TVP1, TVP2, TVN, Polsat, TVN Turbo i TVN Style) od stycznia 2015 do czerwca ub.r.
Do analizy wybrano 36 programów, które powstały w ścisłej współpracy nadawców z reklamodawcami. Zdecydowanie najczęściej obecnymi na antenie były trzy: „Doradca smaku” w TVN (251 odcinków, z których każdy trwał po prawie 9 minut), „Przepis dnia” w TVP1 (355 odcinków po nieco ponad 4 minuty) oraz „Wysmakowani” w Polsacie (208 odcinków po 2,5 minuty). Pierwsze dwa programy zrealizowano wspólnie z firmą Prymat, a trzeci - z McCormick Polska, producentem przypraw Kamis.
W TVN pokazano też 22 odcinki „Doradcy smaku extra”, natomiast Kamis był też promowany w „Gotowych na sezon” w TVN.
Również w dwóch programach na zasadzie lokowania produktów były obecne IKEA i Wedel. Sieć sklepów promowała sią tak w „Zrób to sam” w TVN i „Balkonowych historiach” w TVN Style, a producent słodyczy - w „Słodko i wytrwanie” w TVP2 i „Z czekoladą w kuchni” w Polsacie.
.png)
W „Doradcy smaku” wartość lokowania produktów wyniosła 226,44 mln zł (a dodatkowe 3,19 mln zł w „Doradcy smaku extra”).
W przypadku „Przepisu dnia” ten wskaźnik wyniósł 131,36 mln zł, a w przypadku „Wysmakowanych” - 104,07 mln zł. W cyklu „Mój przepis na…” w Polsacie (promującym głównie Prymat) lokowanie produktów wyceniono na 66,77 mln zł.
W żadnym z pozostałych programów wartość product placementu nie przekroczyła 25 mln zł.
.png)
W TVN emitowano aż 14 programów ściśle współtworzonych z reklamodawcami, a TVP1 i Polsacie - po osiem, a w TVP2 - sześć.
TVN z „Doradcą smaku” i TVP1 z „Przepisem dnia” mocno wyprzedziły Polsat i TVP2 pod względem czasu emisji produkcji opartych na product placemencie.
.png)

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Doradca smaku” i „Przepis dnia” z Prymatem na czele telewizyjnego product placementu (raport)