Douglas nie zamierza zamykać perfumerii w Polsce. Rosną wpływy z e-commerce
Sprzedaż sieci perfumerii Douglas w ubiegłym roku finansowym (zakończonym we wrześniu 2020) przekroczyła miliard euro, co oznacza skok o ponad 40 proc. rok do roku. Plany ograniczania sieci sprzedaży stacjonarnej nie dotyczą Polski - zapewnia zarząd firmy.

Zarząd Douglas poinformował, że w Europie firma utrzymała w ubiegłym roku finansowym 2019/2020 (zakończonym 30 września ub.r.) sprzedaż na poziomie ponad 3,2 mld euro, "mimo licznych restrykcji związanych z Covid-19 na rynkach europejskich" - zaznaczono w komunikacie. Wynik ten jest gorsz o 6,4 proc. od roku 2019.
Douglas rozwija kanał e-commerce
Znaczną część obrotu Douglas zawdzięcza mocnemu rozwojowi w kanale online, który w roku 2020 przekroczył już 1 mld euro. W e-commerce wzrost wyniósł więc 40,6 proc.
Jak już informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, Douglas planuje do jesieni 2022 roku zamknięcie około 500 spośród obecnie funkcjonujących 2400 perfumerii w Europie. Zamknięcia planowane są głownie na rynkach Europy południowej, które szczególnie mocno ucierpiały na skutek pandemii COVID-19.
W rodzimych Niemczech sieć zamknie około 60 z 430 działających placówek. Zamykane sklepy będą integrowane z platformą sprzedaży internetowej.
- W Polsce, dzięki dynamicznemu rozwojowi ecommerce udało nam się utrzymać biznes na poziomie, który nie zmusza nas do dużych zmian w strukturze sklepów stacjonarnych. Wieloletnie inwestycje w ecommerce pozwoliły zbalansować straty obrotowe w kanale stacjonarnym, jakie przyniósł Covid-19. Zainwestowaliśmy w nową platformę e-commersową i system lojalnościowy, aby odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Dodatkowo weryfikujemy efektywność poszczególnych lokalizacji, jednocześnie rozwijając sieć na rynku, który jest wciąż w fazie rozwoju - komentuje Agnieszka Mosurek-Zava, CEO Douglas Poland & CEE Region.
Agnieszka Mosurek-Zava podkreśla w komentarzu, że w ubiegłym roku Douglas otworzył w Polsce 5 nowych lokalizacji, a także zainwestował w renowacje istniejących sklepów
W Polsce Douglas posiada 145 perfumerii w największych galeriach oraz przy prestiżowych ulicach handlowych.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Douglas nie zamierza zamykać perfumerii w Polsce. Rosną wpływy z e-commerce