„Esquire” w nowej formule. Redakcją kieruje Maciej Gajewski
W sprzedaży ukazał się marcowo-kwietniowy numer magazynu „Esquire” (Marquard Publishing), przygotowane pod kierownictwem nowego redaktora naczelnego Macieja Gajewskiego. W piśmie wprowadzono kilka zmian m.in. w layoucie.
W dwumiesięczniku zmieniono szatę graficzną, która ma być bardziej przejrzysta i nowocześniejsza. Pracował nad nią Sławomir Żamojda, który od stycznia jest nowym dyrektorem artystycznym pisma. Wydanie na marzec i kwiecień przygotował Maciej Gajewski, który z początkiem roku objął stanowisko redaktora naczelnego (zastąpił Filipa Niedenthala, który odszedł z wydawnictwa).
- Czytelnicy wyraźnie zasygnalizowali potrzebę zmian w magazynie i to nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Dlatego „Esquire” staje się bardziej nowoczesny, ciekawszy a przede wszystkim przyjazny wobec czytelnika - mężczyzny ambitnego, aspirującego, indywidualisty z dystansem do świata i poczuciem humoru. Metryka nie ma w jego przypadku znaczenia, tylko to, czego chce, co myśli i jak żyje - mówi Maciej Gajewski.
Jak zapowiada wydawca, odświeżony „Esquire” będzie bardziej skupiał się na polskich tematach i osobowościach. W numerze marcowo-kwietniowym znalazły się m.in. wywiady z Adamem „Nergalem” Darskim i Robertem Górskim, a także artykuł o fenomenie polskich pisarzy kryminałów. W „Esquire’rze” pojawiły się nowe działy takie jak „Chce się żyć” i „Piłkarski poker”, w którym można przeczytać wywiady z gwiazdami reprezentacji Adama Nawałki.
Na okładce nowego numeru znalazł się aktor Matthew McConaughey. Dla czytelników przygotowano również materiały o nowych technologiach, motoryzacji i niepokornych postaciach showbiznesu.
- Obserwujemy co dzieje się w Polsce i zwracamy uwagę na postaci, które mają znaczenie dla polskiego odbiorcy - tłumaczy kierunek zmian Maciej Gajewski.
Wydanie marcowo-kwietniowe „Esquire’a” kosztuje 13,99 zł. Wydawca nie podaje wielkości nakładu pisma.
Sprzedaż wydania wspiera autopromocja w mediach Marquard Media Polska i Marquard Publishing. Promocję magazynu wspiera też seria materiałów wideo „Esquire Challenge” w social media, w których występują młodzi polscy aktorzy m.in. Grzegorz Daukszewicz.



Magazyn w Polsce wydawany jest od 27 lutego 2015 roku. Z danych ZKDP wynika, że w październiku ub.r. sprzedaż ogółem „Esquire’a” wyniosła 6 901 egz., po spadku względem trzeciego numeru o 16,52 proc.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Esquire” w nowej formule. Redakcją kieruje Maciej Gajewski