Facebook z nowymi narzędziami analitycznymi dla wydawców chce ich zatrzymać w Instant Articles
Serwis Facebook udostępnił wydawcom narzędzie pozwalające na porównanie jak popularne są ich treści publikowane na platformie Instant Articles oraz w innych kanałach mobilnych. Rozwiązanie ma przekonać media do platformy wydawniczej Facebooka i powstrzymać zjawisko odchodzenia z Instant Articles najbardziej znanych tytułów.
Według potwierdzonych informacji serwisu Poynter Facebook skierował do wydawców publikujących treści na tej platformie społecznościowej nowe narzędzie analityczne, które dostępne jest w sekcji Publishing Tools.
Chodzi o opcję, która ma porównywać popularność i zaangażowanie użytkowników korzystających z konkretnych treści zamieszczanych na platformie Instant Articles z tymi, które są publikowane w innych kanałach mobilnych określonego wydawcy.
W rozmowie z Poynterem Mona Sarantakos, product manager Facebooka przyznała, że nowe narzędzie ma ułatwić wydawcom podejmowanie korzystnych dla nich decyzji biznesowych. W domyśle chodzi o przekonanie mediów, że platforma Instant Articles jest dla nich właściwym rozwiązaniem, bowiem zdaniem menedżerki dzięki IA strony z artykułami i materiałami uruchamiają się szybciej, a tym samym użytkownicy chętniej korzystają z treści proponowanych przez wydawcę.
Mona Sarantakos podała, że obecnie na całym świecie z opcji Instant Articles funkcjonującej powszechnie od kwietnia ub.r. korzysta ponad 10 tys. redakcji.
Trudno jednak nie zauważyć, że część wydawców nabrało poważnych wątpliwości czy obecność w IA rzeczywiście im się kalkuluje. Niektórzy z nich, tacy jak „The New York Times”, „Los Angeles Times”, „Chicago Tribune” czy Vice zrezygnowali z korzystania z Instant Articles dochodząc do wniosku, że Facebook odbiera im czytelników.
Dlatego w ostatnim czasie Facebook stara się nakłonić media do pozostania przy Instant Articles, a wprowadzone obecnie narzędzie analityczne nie jest jedynym tego przykładem - w czwartek serwis zapowiedział oficjalnie, że na platformie zostanie wprowadzona opcja pozwalająca na zamawianie płatnego dostępu do treści oferowanych przez wydawców.
Przychód Facebooka w I kwartale br. wyniósł 8,03 mld dol. - o 49 proc. więcej rok do roku, zysk netto osiągnął poziom 3,06 mld dol.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Facebook z nowymi narzędziami analitycznymi dla wydawców chce ich zatrzymać w Instant Articles