GBC: pasma tematyczne w Rp.pl ważnym krokiem w procesie monetyzacji treści
Wydawnictwo Gremi Business Communication jest zadowolone z wprowadzonych na portalu Rp.pl pasm tematycznych „Rzecz o…”. - Zaangażowanie czołowych dziennikarzy oraz obecność czołowych polityków i przedstawicieli biznesu pozwala nam na zaoferowanie użytkownikom unikalnej oferty - wyjaśnia Wirtualnemedia.pl Mikołaj Tocki, dyrektor ds. multimediów w GBC.

Na początku ubiegłego tygodnia redakcja portalu Rp.pl (Gremi Business Communication) rozpoczęła nadawanie na żywo trzech pasm tematycznych: „Rzecz o polityce”, „Rzecz o ekonomii” i „Rzecz o prawie”. Prowadzą je dziennikarze z redakcji „Rzeczpospolitej”. Wydawca zapowiada uruchomienie kolejnych pasm.
- Świetnie rozumiemy dynamikę zmian zachodzących w świecie mediów. Coraz więcej treści dociera do odbiorców dzięki internetowi i ten trend będzie się nasilał. Chcemy być tymi, którzy zmiany kreują i nadają im kierunek. Nowe formaty to wyjście naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i zapewnienie dodatkowych kanałów dostępu do najwyższej jakości materiałów, które znają z „Rzeczpospolitej” - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, który jest także jednym z prowadzących „Rzecz o polityce” (pozostałymi gospodarzami pasma są Michał Szułdrzyński, Andrzej Stankiewicz i Jacek Nizinkiewicz).
W lutym ub.r wydawca odświeżył portal Rp.pl, a później zdecydował, że będzie rozwijać treści multimedia. Od sierpnia ub.r. zajmuje się tym Mikołaj Tocki, który awansował na nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. multimediów.
Tocki pozostaje producent pasm „Rzecz o…” i tłumaczy, że wprowadzenie trzech stałych pasm w Rzeczpospolitej TV jest dla wydawcy ważnym krokiem w procesie rozwoju oferty unikalnych treści, a także ich monetyzacji.
- Samo jednak emitowanie streamu na żywo nie jest dziś dużym problemem technicznym. Wyzwaniem staje się zapewnienie właściwej jakości i skomplikowany system redystrybucji tych treści. Zaangażowanie naszych czołowych dziennikarzy oraz obecność czołowych polityków czy przedstawicieli biznesu, a dodam, że w pierwszym tygodniu gościliśmy już m.in. ministra spraw zagranicznych Witolda Waszczykowskiego czy prof. Jadwigę Staniszkis, pozwala nam na zaoferowanie użytkownikom unikalnej oferty - wyjaśnia Mikołaj Tocki. - Współpraca z partnerami technologicznymi oraz rozbudowa własnych zasobów telewizyjnych w połączeniu z największym newsroomem ekonomicznym w kraju to recepta na znaczne uatrakcyjnienie oferty naszych serwisów internetowych i jeszcze skuteczniejszą monetyzację kontentu wideo - dodaje.
- Naszym celem jest umożliwienie czytelnikom i użytkownikom korzystania z naszych treści za pośrednictwem każdego z istniejących kanałów komunikacji. Rosnące statystyki naszych serwisów oraz sprzedaż wydań cyfrowych naszych tytułów świadczą o tym, że idziemy w dobrym kierunku - ocenia Marcin Kowalczyk, head of digtal w Gremi Business Communication.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że serwis Rp.pl miał w listopadzie ub.r. 1,28 mln użytkowników.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: GBC: pasma tematyczne w Rp.pl ważnym krokiem w procesie monetyzacji treści