GlaxoSmithKline: wydatki reklamowe w internecie dają większy zwrot niż w telewizji
Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline, właściciel takich marek jak Panadol, Sensodyne czy Corsodyl, zwiększył znacznie w ub.r. wydatki na reklamę w internecie, bo jak twierdzi, ta zapewnia „ „znacznie wyższy zwrot” niż tradycyjna telewizja.

Przedstawiciele GSK poinformowali akcjonariuszy, że firma nadal będzie inwestować w reklamę cyfrową i w e-commerce. Ujawnili, że dzięki partnerstwu z Google udało się odnotować 74 proc. wzrost liczby wyświetleń reklam w mediach internetowych z tej samej inwestycji.
Według raportu rocznego firma wydała w ub.r. 1,38 mld funtów na reklamę, co stanowi nieznaczny wzrost wobec roku 2017, kiedy wydatki wyniosły 1,35 mld funtów.
„Poprzez umieszczenie technologii cyfrowej w centrum naszej działalności, dążymy do dostarczania bardziej znaczących interakcji z konsumentami, zwiększania świadomości marki i osiągania sporych oszczędności” - napisano w raporcie. Dodano, że firma zanotowała znacznie wyższy zwrot z mediów internetowych, w porównaniu z tradycyjną reklamą telewizyjną.
Poinformowano również, że partnerstwo GSK z Google przyczyniło się do większej skuteczności reklam. „Udało nam się uzyskać 4,5 miliarda więcej wyświetleń reklam cyfrowych w ub.r. przy takim samym budżecie, jaki przeznaczyliśmy w 2017 roku, co stanowi 74 proc. wzrost” - napisano w raporcie.
GSK uruchomiła również program rozwoju Marketing IQ dla 1300 pracowników działu marketingu i utworzyło cyfrową radę doradczą złożoną z zewnętrznych doradców. Mają oni pomagać w „kształtowaniu strategii cyfrowej”.
Jeszcze do ub.r. firma wolniej i w mniejszym stopniu niż jej konkurenci korzystała z cyfrowych mediów i danych, ale w ubiegłym roku dokonała decydującego przesunięcia w tym kierunku. Według szacunków Nielsena wydatki na internet stanowiły 34 proc. (lub 20,1 mln funtów) jej brytyjskiego budżetu w ubiegłym roku. Na telewizję firma wydała ponad połowę swojego budżetu.
Jesienią ub.r. GSK skonsolidowało obsługę mediową w Publicis Media kończąc współpracę z PHD i MediaCom.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: GlaxoSmithKline: wydatki reklamowe w internecie dają większy zwrot niż w telewizji