Globalne nakłady na reklamę wzrosną w tym roku o 4,5 proc.
W 2014 roku światowe wydatki na reklamę sięgną 534 miliardów dolarów - prognozuje grupa GroupM, należąca do holdingu WPP.
fot. Shutterstock.com

Według GroupM, globalne nakłady na reklamę będą w tym roku o 4,5 proc. większe niż w roku ubiegłym. W 2015 roku spodziewany jest wzrost o kolejne 5 proc., do 560 miliardów dolarów.
W grupie najszybciej rosnących rynków cały czas mają być Indie, Brazylia oraz Rosji. Jednak w przypadku tej ostatniej GroupM zrewidowała w dół swoją prognozę ze względu na sytuację polityczną w regionie.
W USA - największym rynku reklamowym świata - wydatki reklamowe mają wzrosnąć w bieżącym roku o 3,4 proc., do 161,6 miliarda dolarów, a w drugich pod tym względem Chinach - o 9,8 proc., do 76 miliardów dolarów.

Raporty

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 


Dołącz do dyskusji: Globalne nakłady na reklamę wzrosną w tym roku o 4,5 proc.