Globalne wydatki reklamowe 5 proc. w górę. W Polsce wzrost będzie wyższy
Globalne wydatki na reklamę wzrosną o 5 proc. w 2024 rokui osiągną 754,4 mld dolarów. Według prognoz w tym roku rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3 proc. i osiągnie wartość 2,8 mld dolarów - informuje grupa reklamowa Dentsu.

Zgodnie z najnowszymi prognozami dentsu Global Ad Spend Forecasts, w 2024 roku rynek reklamowy w Polsce będzie się rozwijał w stabilnym tempie 7,3% i osiągnie wartość 2,8 mld dolarów. Choć Polska spodziewa się stabilizacji gospodarczej, reklamodawcy w dalszym ciągu będą bardzo ostrożni w wydatkach na reklamę, a ożywienie na rynku reklamowym nie będzie zauważalne od razu. Wzrost może zostać spowolniony przez nieprzewidywalne wydarzenia gospodarcze i polityczne.
- Na polskim rynku reklamowym widać większy optymizm niż w poprzednim roku, jednak reklamodawcy nadal pozostają ostrożni, dlatego na efekty zwiększonych wydatków na reklamę, będziemy musieli jeszcze poczekać - podkreśla Nicolette Senye, media practice lead, dentsu Polska. - Rynek reklamowy będzie napędzany przez trzy główne trendy, zwiększone inwestycje na innowacje, rozwój cyfrowy oraz duże wydarzenia sportowe. W 2025 roku i kolejnych latach oczekujemy, że polski rynek reklamowy będzie się rozwijał w stabilnym, choć umiarkowanym tempie - podsumowuje Senye.
Kanały cyfrowe nadal liderem wzrostów
Wzrost wydatków w mediach cyfrowych w 2023 roku sięgnął 12,5 proc., czyli o prawie 4 proc. więcej niż ostatnia prognoza. W tym roku digital powinien osiągnąć wzrost na poziomie 10 proc. Banery display zaliczą wzrost na poziomie 5,7 proc. Najszybciej rozwijającym się sektorem cyfrowym jest wideo online, jego przewidywany wzrost w 2024 roku jest bardzo wysoki: wynosi 14 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Dentsu prognozuje, że wydatki na reklamę wzrosną o 5 proc. na całym świecie w 2024 roku (śródroczna aktualizacja badająca główne zmiany w wydatkach na reklamę według geografii i kanałów medialnych na 56 rynkach). Do końca roku na całym świecie zostanie wydanych 754,4 miliarda dolarów. Przewiduje się, że same wybory prezydenckie w USA będą odpowiadać za około jedną trzecią (11 miliardów dolarów) przyrostowych wydatków na reklamę w 2024 roku.
Z perspektywy kanałów, raport dentsu Global Ad Spend Forecasts 2024 podkreśla, że oczekuje się, że kanał cyfrowy pozostanie najszybciej rozwijającym się kanałem na poziomie 7,4 proc., osiągając 449,3 mld dolarów i 59,6 proc. globalnych wydatków na reklamę.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Globalne wydatki reklamowe 5 proc. w górę. W Polsce wzrost będzie wyższy