Google: 2,7 mln USD na innowacje w europejskim dziennikarstwie
Google przekazało Międzynarodowemu Instytuowi Prasy (IPI) z siedzibą w Wiedniu grant w wysokości 2,7 miliona dolarów.
W październiku ubiegłego roku internetowy gigant ogłosił, że przekaże organizacjom non-profit pracującym nad rozwojem nowych perspektyw w dziennikarstwie w sumie 5 milionów dolarów. Wówczas około 40 proc. tych funduszy dostała Knight Foundation w USA (więcej na ten temat).
Przekazane teraz pieniądze dla IPI mają zostać przeznaczone na sponsorowanie konkursu dotyczącego innowacji w dziennikarstwie newsowym (IPI News Innovation Contest) w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Celem konkursu jest wyłonienie przełomowych pomysłów, które będą miały wpływ na rozwój dziennikarstwa.
"Granty zostaną przyznane zarówno dla organizacji komercyjnych jak i non-profit, pracujących nad rozwojem inicjatyw dziennikarskich, włączając w to oprogramowanie open-source, technologie mobilne, projekty stworzone przez lub dla dziennikarzy i powstające w interesie publicznym. Od 23 lutego do 1 czerwca IPI czeka na propozycje z całego regionu dotyczące innowacji w dziennikarstwie online, nowych modelów ekonomicznych i szkoleń z dziedziny dziennikarstwa i reportażu online" - poinformowało Google.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Google: 2,7 mln USD na innowacje w europejskim dziennikarstwie