Google wzywa do aktualizacji Map. Firmy mają informować o zmianach z powodu koronawirusa
Google poprosił firmy zamieszczające informacje na swój temat w aplikacji Mapy aby dokonały odpowiedniej aktualizacji danych jeśli ich działalność zmieniła się w związku z epidemią koronawirusa. Takie rozwiązanie ma pomóc użytkownikom w zorientowaniu się w dostępności konkretnych usług czy ofert sklepów na konkretnym obszarze.
Nowy rodzaj groźnego koronawirusa oznaczonego przez organizację WHO nazwą Covid-19 wykryto w Chinach pod koniec grudnia 2019 r. W ciągu kilku tygodni wywołał on epidemię, której centrum stanowi chińskie miasto Wuhan.
Według statystyk z wtorku na całym świecie zanotowano ponad 115 tys. przypadków zainfekowania koronawirusem, zaś 4087 osób poniosło śmierć w związku z zarażeniem Covid-19. Przypadki zarażenia koronawirusem w ostatnich dniach pojawiły się także w Polsce, we wtorek potwierdzono obecność w naszym kraju 20 zainfekowanych osób.
Google aktualizuje Mapy
Koncern Google postanowił pomóc użytkownikom prowadzonej przez siebie aplikacji Mapy w codziennym funkcjonowaniu w obliczu szerzącej się epidemii koronawirusa.
Google poinformował na Twitterze że zwrócił się do firm zamieszczających informacje na swój temat na platformie Mapy o aktualizację danych.
If your business is affected by COVID-19, update your Google My Business profile to provide the most accurate information to your customers. Learn more: https://t.co/IUX8QXI71h.
— Google My Business (@GoogleMyBiz) March 9, 2020
Sprawa dotyczy tych podmiotów, na których funkcjonowanie ma wpływ epidemia Covid-19. Takie firmy są proszone o to, by w opisach pojawiających się w aplikacji Maps poinformowały o ewentualnych zmianach w działaniu, np. innych godzinach pracy, zmianie oferty czy opóźnieniach w dostawach do klientów.
Aby pomóc firmom obecnym w Maps w zaktualizowaniu danych Google udostępnił odpowiednią instrukcję na swoich stronach. Koncern wyjaśnia że aktualne informacje o firmach pomogą użytkownikom w codziennym życiu utrudnionym przez zagrożenie koronawirusem.
Nie tylko Google
W związku z rozszerzającą się epidemią koronawirusa coraz więcej firm technologicznych stara się pomóc w walce z zagrożeniem oraz ze zjawiskiem dezinformacji w sieci związanej z Covid-19.
Facebook obiecał, że będzie publikował w swoim serwisie za darmo reklamy przygotowane przez Światową Organizację Zdrowia zawierające rzetelne informacje na temat epidemii Covid-19.
Z kolei Twitter uruchomił w polskiej wersji serwisu mechanizm, który po wpisaniu w wyszukiwarkę określeń związanych z koronawirusem odsyła użytkowników do wiarygodnych źródeł informacji związanych z chorobą i epidemią. Odpowiedni komunikat pojawia się także w wypadku korzystania z wyszukiwarki na platformie Allegro.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Google wzywa do aktualizacji Map. Firmy mają informować o zmianach z powodu koronawirusa