Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam, modyfikuje też politykę handlową
Od 9 stycznia 2023 roku wzrosną ceny reklam w stacjach Grupy Radiowej Agory: od 3,5 proc. do 8 proc. Wprowadzone zostaną również zmiany w dotychczasowej polityce handlowej, wśród nich m.in. wskazanie okresów tzw. high season czy nowe stawki dodatków cennikowych.
9 stycznia 2023 roku nastąpią zmiany w cenniku reklam oferowanych przez Grupę Radiową Agory - zespoły Tandem Audio Broker i Doradztwo Mediowe.
Cena reklam w pakiecie Drapacz Chmur wzrośnie średnio o 4,3 proc.(w paśmie pon - pt 6:00 - 20:00). O ok. 8 proc. zdrożeją też reklamy w Radiu Tok FM, a w pakiecie Agora sieć - o 3,5 proc. (w analogicznych dniach i godzinach).
Zmiany te mają związek przede wszystkim z rekordowymi wynikami słuchalności Radia Tok FM oraz wprowadzeniem do pakietu Drapacz Chmur nowej stacji MUZO FM, która znajdzie się w portfolio Grupy Time od początku nowego roku. W ostatniej fali Radio Track (czerwiec - listopad 2022 r.) Radio Tok FM osiągnęło historyczne 3,45 proc. zasięgu dziennego, co oznacza, że program rozgłośni dociera do ponad 1 miliona słuchaczy w grupie 15+.
Nowe zasady sprzedaży
Dodatkowo, Grupa Radiowa Agory wprowadzi kilka z zmian w polityce handlowej, m.in. wskazanie okresu dwóch tygodni przed Wielkanocą oraz listopad jako high season w związku z notowanym dotychczas znacznym obłożeniem reklamowym w tych terminach.
Zmienią się także niektóre dodatki cennikowe - za wskazanie dodatkowego drugiego i trzeciego klienta w materiale reklamowym dopłata będzie wynosić 3 proc., za każdego kolejnego 5 proc., natomiast pozycjonowanie miejsca w bloku będzie podlegało dopłacie 10 proc. (dotychczas każda z tych dopłat wynosiła 20 proc.). Zmiany te mają dostosowanie polityki cenowej Grupy Radiowej Agory do do realiów i praktyki rynkowej.
Grupa Radiowa Agory nadaje Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. W ub.r. spółka osiągnęła wzrost przychodów o 12 proc. do 52,2 mln zł. Jej rentowność obciążyło 13 mln zł odpisu, mimo to w br. wypłaciła Agorze 12,6 mln zł dywidendy, korzystając z kapitału zapasowego.
Od stycznia 2023 roku średnio o 8 proc. wzrosną też ceny reklam w stacjach należących do Grupy RMF.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Grupa Radiowa Agory podnosi ceny reklam, modyfikuje też politykę handlową
twój problem i w kamasze, bronić Smoleńska !