4 mln Polaków na Robloksie. Twitch przed Coin Master (top10 platform gamingowych)
Wśród platform gamingowych liderem w polskim internecie jest Roblox, wyraźnie wyprzedzając Twitcha. Z gier mobilnych najpopularniejsze są Coin Master i Words of Wonders, a z witryn opisujących rynek gamingowy - Gry-online.pl.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Robloksa odwiedziło 4,03 mln polskich internautów, spędzając średnio po 9 godzin, 10 minut i 38 sekund. Zasięg platformy wyniósł 13,65 proc. Z kolei Twitch przyciągnął 2,31 mln polskich użytkowników (co dało 7,82 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 3 godziny, 15 minut i 41 sekund.
Po kilka godzin spędzali też internauci w najpopularniejszych grach mobilnych. Coin Master zanotował 2,19 mln użytkowników, 7,4 proc. zasięgu oraz 7 godzin, 21 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania, Words of Wonders - 1,72 mln odwiedzających, 5,83 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 40 minut i 34 sekundy przeciętnego czasu, Brawl Stars - 1,58 mln internautów, 5,36 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 43 minuty i 57 sekund średniego czasu, a Toca Life World - 1,53 mln użytkowników, 5,17 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 38 minut i 42 sekundy średniego czasu. Na nieco krócej przyciągała gra Stumble Guys - 1,54 mln internautów (5,2 proc.) spędziło w niej przeciętnie po godzinę, 16 minut i 42 sekundy.
Z kolei platformę e-commerce z grami Steam odwiedziło 1,62 mln polskich użytkowników (5,48 proc.), z których każdy spędził na niej średnio 5 minut i 29 sekund.
W rankingu są też dwie witryny z treściami dziennikarskimi o grach wideo. Gry-online.pl zanotowały 1,78 mln odwiedzających, 6,04 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Gram.pl - 1,39 mln użytkowników, 4,72 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 3 sekundy średniego czasu.

Roblox zyskuje użytkowników
Miesiąc do miesiąca Roblox zyskał 72,9 tys. użytkowników (to 1,8 proc. w górę), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się aż o 3 godziny, 2 minuty i 49 sekund, czyli 49,7 proc. Wzrosty w obu statystykach osiągnęła też aplikacja Brawl Stars - o 32,9 tys. internautów (2,1 proc.) oraz 7 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania (4,5 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast na Twitch przy wzroście liczby odwiedzających o 435,6 tys. (23,2 proc.) średni czas spędzony przez każdego skrócił się o 47 minut i 31 sekund (19,5 proc.). W Words of Wonders liczba użytkowników zwiększyła się o 122,8 tys. (7,7 proc.), a w Toca Life World - o 102,4 tys. (7,2 proc.). Przy czym w pierwszej grze przeciętny czas korzystania zmalał o 11 minut i 6 sekund (2,7 proc.), a w drugiej - o 27 minut i 18 sekund (14,7 proc.).
Dwie gry mobilne zanotowały spadku w obu rubrykach. Coin Master stracił 231,2 tys. użytkowników (9,6 proc.) oraz 36 minut i 39 sekund średniego czasu korzystania (19,5 proc.), a Stumble Guys - 357,4 tys. odwiedzających (18,9 proc.) oraz 10 minut i 24 sekundy średniego czasu (11,9 proc.). Natomiast na Steamie liczba internautów zmniejszyła się o 64,3 tys. (3,8 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego o 9 sekund (2,7 proc.).
Gry-online.pl straciły 193,3 tys. użytkowników (9,8 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 54 sekundy (65,1 proc.). Z kolei na Gram.pl liczba odwiedzających podskoczyła o 550,6 tys. (65,3 proc.), a przeciętny czas korzystania zmalał o sekundę (0,8 proc.).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: 4 mln Polaków na Robloksie. Twitch przed Coin Master (top10 platform gamingowych)