Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji
Wśród firm farmaceutycznych i kosmetycznych budżety na reklamy telewizyjne najmocniej zwiększyły w ub.r. Henkel Polska i Aflofarm. Natomiast liderami pod względem wielkości tych wydatków pozostały L'Oreal Polska i US Pharmacia.
Dane TNS OBOP pokazują, że firmy z sektora higieny i pielęgnacji ciała wydające cennikowo najwięcej na reklamy telewizyjne w 2010 roku przeznaczyły na to mniej więcej tyle samo środków, co rok wcześniej. Telewizyjny budżet reklamowy liderującego w tym segmencie L'Oreal Polska zmniejszył się o 2 proc., a w przypadku Nivea Polska spadek wyniósł 5 proc. Z drugiej strony Procter & Gamble DS Polska na promocję swoich artykułów kosmetycznych i higienicznych w telewizji przeznaczył 10 proc. więcej niż w 2009 roku, a Unilever Polska – 24 proc. więcej. Natomiast wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły aż o 64 proc.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Higiena i pielęgnacja” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
L'Oreal Polska | 348 555 735 zł | 355 857 843 zł | |
Procter & Gamble DS Polska | 335 575 309 zł | 304 559 501 zł | |
Unilever Polska | 256 383 723 zł | 206 837 374 zł | |
Henkel Polska | 154 808 995 zł | 94 418 011 zł | |
Nivea Polska | 118 475 799 zł | 124 250 713 zł | |
Z kolei w sektorze farmaceutycznym wszyscy najwięksi reklamodawcy telewizyjni zwiększyli swoje cennikowe wydatki w tym zakresie. I tak US Pharmacia przeznaczyła 3 proc. więcej środków niż w 2009 roku, a Novartis Poland – 12 proc. więcej. Natomiast Glaxosmithkline na reklamy telewizyjne swoich farmaceutyków wydał 16 proc. więcej, a Reckitt Benckiser – 17 proc. więcej. Jednak największy wzrost telewizyjnego budżetu reklamowego – wynoszący 142 proc. – zanotował Aflofarm.
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty farmaceutyczne, leki” | |||
| 2010 rok | 2009 rok | |
US Pharmacia | 324 525 096 zł | 313 739 034 zł | |
Aflofarm | 178 076 981 zł | 73 647 402 zł | |
Glaxosmithkline Consumer Healthcare | 115 621 913 zł | 99 829 524 zł | |
Novartis Poland | 112 603 975 zł | 99 829 524 zł | |
Reckitt Benckiser Healthcare | 108 319 741 zł | 92 850 107 zł | |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Henkel Polska i Aflofarm najbardziej zwiększyły wydatki na reklamy w telewizji
Link do ankiety: ebadania.pl/01a9dbb5a699af78
Z góry dziękuję / Andrzej