IPG Mediabrands wzmacnia pozycję w obszarze danych i analityki
Grupa IPG Mediabrands (należą do niej agencje UM, Initiative, Kinesso) inwestuje w rozwój oferty w zakresie customer intelligence i marketingu opartego na danych. W tym celu włączyła do swoich struktur w Polsce zespół Acxiom, globalnej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu danymi i dostarczaniu rozwiązań opartych na danych.
Efektem tego jest znaczące wzmocnienie kompetencji i możliwości IPG Mediabrands w zakresie analityki, technologii i wykorzystania danych do podejmowania decyzji i optymalizacji działań marketingowych.
– Ponad 220-osobowy zespół ekspertów Acxiom: analityków, programistów, architektów i administratorów baz danych, stał się częścią naszego globalnego centrum kompetencyjnego (GCC) w Polsce, znacząco poszerzając zakres jego specjalizacji i skalę działania – wyjaśnia Monika Bronowska, CEO IPG Mediabrands CEE.
Zespół GCC, który realizuje dla klientów IPG w regionie EMEA i na świecie projekty w obszarach analityki, marketing intelligence, aktywacji digital, inżynierii oprogramowania oraz rozwoju produktów, zyskał zaawansowane kompetencje w zakresie zarządzania ogromnymi wolumenami danych, tworzenia produktów i usług opartych na danych, planowaniu i zarządzaniu wielokanałowymi kampaniami i ich optymalizacji w oparciu o twarde KPI sprzedażowe.
Jedno z trzech centrów na świecie
Globalne centrum kompetencyjne (GCC) IPG Mediabrands w Warszawie jest jednym z trzech takich centrów stworzonych przez grupę na świecie i drugim co do wielkości. Po włączeniu do jego struktur zespołu Acxiom GSC (z siedzibą w Gdańsku), aktualnie zatrudnia ponad 330 specjalistów, co czyni je największym hubem danowo-analitycznym w branży marketingowej i jednym z większych tego typu w Polsce.
Polska jest dla coraz większej liczby międzynarodowych firm centralnym punktem regionu, w którym lokują swoje huby zarządzające działaniami na wielu rynkach. Jednym z najistotniejszych – obok położenia geograficznego – czynników, który o tym decyduje, są wysokiej klasy specjaliści z cenionymi kompetencjami i doświadczeniem zdobytym w realizacji projektów na całym świecie.
– Tak jest też w przypadku naszej grupy – mówi Monika Bronowska. – IPG Mediabrands ma w Polsce zarówno centrum regionu CEE, jak i globalne centrum kompetencyjne. Przekłada się to na unikalną strukturę i kompetencje naszego zespołu, którego większość pracuje dla klientów na rynkach EMEA i całego świata. Jednocześnie już od kilku lat, konsekwentnie umacniamy naszą specjalizację w tworzeniu regionalnych hubów do obsługi klientów i rozwijamy portfolio klientów, z którymi pracujemy w modelu hubowym, odpowiadając za strategię i realizację ich działań marketingowych i komunikacyjnych na wielu rynkach Europy i świata – dodaje.
Szersze kompetencje GCC w obszarze danych, analityki i technologii oraz dostęp do najnowocześniejszych produktów i usług opartych na danych mają umocnić ofertę hubową i pozwolić jeszcze skuteczniej wspierać klientów – zarówno międzynarodowych, jak i lokalnych, którzy planują zagraniczną ekspansję – w osiąganiu ich celów biznesowych.
Doświadczeni managerowie na czele
Na czele nowo zintegrowanego globalnego centrum kompetencyjnego stanął Tomasz Świecki, od 17 lat związany z Acxiom. Jako vice president GCC Poland będzie odpowiadał za dalszy rozwój zespołu i oferty GCC, współpracę z regionalnymi i globalnymi klientami oraz z zespołami IPG Mediabrands i należących do grupy agencji: Initiative, UM i KINESSO.
Marcin Pietrzak, który dotąd zarządzał GCC w Polsce objął nową, globalną rolę i jako executive vice president, global head of data science odpowiada za współpracę z kluczowymi rynkami, standaryzację i zapewnienie spójności oferty produktów i usług w obszarze analityki i data science.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: IPG Mediabrands wzmacnia pozycję w obszarze danych i analityki