Kaufland testuje sklep internetowy w modelu "zamów i odbierz"
W przyszłym tygodniu Kaufland zaczyna test nowej usługi zdalnej rezerwacji ze sklepów produktów pierwszej potrzeby (click & collect). Na początek obejmie trzy placówki - w Bydgoszczy, Gliwicach i we Wrocławiu.
Jak wyjaśnia Kauflad w swoim komunikacie, nowa usługa zostaje wprowadzona "w związku z koniecznością utrzymywania dystansu społecznego z myślą o komforcie klientów". Zakupy w modelu click & collect ("zamów i odbierz") będzie można zamówić przez specjalną stronę internetową, a następnie odebrać je i zapłacić w jednym z trzech marketów objętych testem.
Jak zamawiać zakupy online w Kauflandzie?
Aby skorzystać z usługi, wystarczy zarejestrować się w dedykowanym serwisie internetowym, wykorzystując do tego adres e-mail lub logując się przy pomocy konta z serwisów Facebook, Google lub Twitter
Na stronie internetowej będzie można wybierać spośród ponad 1500 produktów z oferty Kaufland. Będą to m.in. produkty żywnościowe, artykuły higieniczne i kosmetyki, produkty dla dzieci czy żywność dla domowych zwierząt. W najbliższym czasie rezerwacji produktów będzie można także dokonać za pomocą specjalnej aplikacji (do pobrana w App Store oraz w Google Play.
Po złożeniu rezerwacji i wybraniu punktu odbioru w jednym z marketów objętych usługą click & collect pracownicy Kaufland skompletują zamówione produkty tak, by klienci mogli je odebrać w zarezerwowanym przez siebie wcześniej przedziale czasowym. Płatności za zakupy dokonuje się już na miejscu - w dedykowanej, oddzielnej kasie, gotówką lub kartą.
W pilotażowej fazie projektu z możliwości zdalnej rezerwacji zakupów będą mogli skorzystać klienci trzech marketów sieci Kaufland: w Bydgoszczy przy ul. Ludwika Solskiego 5, w Gliwicach przy ul. Pszczyńskiej 64 oraz we Wrocławiu przy ul. Legnickiej 62.
- Możliwość zdalnej rezerwacji produktów to kolejne rozwiązanie wprowadzone z myślą o komforcie i bezpieczeństwie klientów, które pozwoli im także zaoszczędzić czas związany z planowaniem i dokonywaniem zakupów. Jeżeli nowa usługa zostanie dobrze przyjęta przez konsumentów, rozszerzymy ją o kolejne sklepy - mówi Maja Szewczyk, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej Kaufland Polska.
Kaufland ma w Polsce ponad 220 sklepów.
Detaliści wchodzą w ecommerce
Już 23 maja (sobota) możliwość zdalnej rezerwacji zakupów z odbiorem w sklepie stacjonarnym wprowadza do oferty Lidl. Niemiecki detalista ma tego samego właściciela co Kaufland, a jest nim Grupa Schwarz.
Klienci Lidla od 23 maja będą mogli złożyć zamówienie zakupowe i po wyznaczeniu preferowanej daty odbioru zgłosić się po nie do wybranego sklepu stacjonarnego. Na razie rozwiązanie będzie obowiązywało pilotażowo w jednej placówce sieci.
Kaufland na początku kwietnia wprowadził internetową sprzedaż paczek około30 produktów spożywczych i higienicznych. Partnerem handlowym sieci w realizacji zamówień jest sklep internetowy Mango. Za pośrednictwem tego sklepu można składać zamówienia na paczki Kauflandu. Zamówienia realizowane są w czasie do 48 godzin.
Od wybuchu epidemii Covid-19 na wejście w kanał ecommerce zdecydowały się już m.in. Biedronka, Żabka, Spar, Stokrotka czy Polomarket.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Kaufland testuje sklep internetowy w modelu "zamów i odbierz"