Nowa akcja Kauflandu - single mogą szukać swojej połówki
Sieć sklepów Kaufland ruszyła z akcją “ArBuziaki”, w ramach której single mogą poszukać swojej drugiej połówki w jej placówkach. Marketer przyznaje, że jedną z inspiracji była dla niego podobna akcja hiszpańskiej sieci Mercadona.

W ramach akcji “ArBuziaki” single mogą poszukać drugiej połówki na zakupach używając… arbuza. W sklepach dostępne są specjalne naklejki, którymi zainteresowane rozmową osoby, będą mogły oznaczyć połówki arbuza.
Każdy, kto zechce wziąć udział w zabawie, może przykleić taką naklejkę na swoją połówkę arbuza i włożyć ją do koszyka lub wózka – tak, by inni mogli ją zauważyć. Jeśli podczas zakupów spotka osobę z podobnie oznaczonym owocem, może podejść, porozmawiać, a może nawet… wymienić się „ArBuziakiem”.
– Liczymy, że akcja „ArBuziaki” wywoła uśmiech, a dla niektórych okaże się początkiem pięknej historii – mówi Magdalena Misiarz, dyrektor działu komunikacji marketingowej w Kaufland Polska. – W czasach kiedy ludzie szukają się za pomocą aplikacji randkowych i rozmawiają ze sobą online, staramy się przełamać te schematy i odpowiadać na trend spotykania się w realu. Od lat wiemy już, jak ważną społeczną rolę może pełnić market osiedlowy, a codzienne zakupy mogą być pretekstem do spotkania i rozmowy z drugą osobą.
Kampania jest komunikowana w mediach społecznościowych oraz telewizji, ale również wśród osób korzystających z aplikacji randkowych.
Hiszpańska inspiracja
Podobną akcję prowadziła jesienią ub.r. hiszpańska sieć sklepów Mercadona. Polegała na tym, że należało przyjść do sklepu w określonych godzinach, włożyć do koszyka ananasa do góry nogami i przejść do odpowiedniego działu, w zależności od wieku. Osoby między 19 a 25 rokiem życia powinny się szukać w mrożonkach, te między 25 a 40 w dziale rybnym, a starsi w alejce z winami. Trzeba było tylko znaleźć podobającą się osobę z ananasem i można było randkować.
Biuro prasowe Kauflandu przyznało, że akcja hiszpańskiej Mercadony z udziałem ananasa była dla marketera jednym z punktów inspiracji przy tworzeniu kampanii „Arbuziaki”.
– Aktywnie obserwujemy rynki zagraniczne i z zainteresowaniem śledzimy ciekawe inicjatywy marketingowe, które wpisują się w aktualne trendy konsumenckie. Zależało nam jednak, aby koncept kreatywny dopasować do polskich realiów i stworzyć akcję, która będzie angażująca, a jednocześnie prosta i lekka w formie – zanaczyło biuro prasowe.
Dołącz do dyskusji: Nowa akcja Kauflandu - single mogą szukać swojej połówki