Kino Świat, Media Expert i USP Zdrowie dużo więcej na reklamy. W dół Procter & Gamble i Metro Group (TOP 10)
W styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe Kino Świat były prawie cztery razy wyższe niż rok wcześniej, a Media Expert - dwa razy wyższe. Duże wzrosty osiągnęły też USP Zdrowie, Volskwagen Group Polska, Aflofarm i Lidl, za to spadki zanotowały Procter & Gamble Polska i Metro Group.
Z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że w styczniu br. dystrybutor filmowy Kino Polska cennikowo wydał na reklamy (bez interentu) prawie 48 mln zł, co wobec 13 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 270 proc. Tak duży budżet marketingowy firmy na początku tego roku wynika głównie z premiery filmu „Pod mocnym aniołem”.
Z kolei prawie dwukrotnie wzrosły w skali roku cennikowe wydatki reklamowe Media Expert - z 11,4 do 22,7 mln zł. Na początku br. sieć elektromarketów kontynuowała rozpoczętą pod koniec listopada kampanię z udziałem Doroty „Dody” Rabczewskiej (przeczytaj więcej i zobacz spot).
>>> RMF FM, Jedynka, Tok FM i Eska o 30-40 proc. więcej z reklam (TOP 10)
O ponad połowę podskoczyły rok do roku cennikowe budżety USP Zdrowie i Volskwagen Group Polska. Pierwsza firma wydała o 78 proc. więcej niż rok wcześniej (wzrost z 22,7 do 40,4 mln zł), a druga o 62 proc. (do góry z 18,1 do 29,4 mln zł).
Liderujący w zestawieniu Aflofarm Farmacja Polska przeznaczył w styczniu br. na reklamy 132,3 mln zł, o 41,3 mln zł więcej niż w styczniu ub.r. (to wzrost o 45 proc.). Wydatki Orange Polska były o 37,4 proc. wyższe niż budżet PTK Centerletu rok wcześniej (z początkiem br. spółka ta połączyła się z Telekomunikacją Polską w Orange Polska). Natomiast budżet reklamowy Lidl Polska cennikowo wzrósł o 40 proc., Unilever Polska - o 27 proc.,
>>> Gazety 15 proc. mniej z reklam, ostro w dół „Gazeta Wyborcza”, „Fakt” i „Rzeczpospolita” (TOP 10)
W czołowej dziesiątce reklamodawców spadki cennikowych wydatków zanotowały jedynie Procter & Gamble Polska oraz Metro Group (właściciel sieci Metro & Makro Cash and Carry Media Markt i Saturn). Pierwszy koncern wydał o 6 proc. mniej niż rok wcześniej (w dół o 1,8 mln zł), a drugi o 12 proc. mniej (w dół o 3,1 mln zł).
>>> „Forbes” i „Wprost” dużo więcej z reklam, w dół „Newsweek” i „Viva!” (TOP 10)
Najwięksi reklamodawcy (wydatki cennikowe, bez internetu; dane Kantar Media) | ||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I 2013 | I 2014 |
AFLOFARM FARMACJA POLSKA | 91 026 079 zł | 132 295 455 zł |
ORANGE POLSKA | 35 316 034 zł | 48 541 784 zł |
KINO ŚWIAT | 12 976 571 zł | 47 970 361 zł |
USP ZDROWIE | 22 716 058 zł | 40 388 667 zł |
LIDL POLSKA | 24 043 476 zł | 33 627 009 zł |
VOLKSWAGEN GROUP POLSKA | 18 133 353 zł | 29 360 816 zł |
PROCTER & GAMBLE DS POLSKA | 30 308 299 zł | 28 462 282 zł |
UNILEVER POLSKA | 18 737 452 zł | 23 918 468 zł |
MEDIA EXPERT | 11 373 744 zł | 22 665 206 zł |
METRO GROUP | 25 621 629 zł | 22 494 071 zł |
wszyscy reklamodawcy | 1 473 748 157 zł | 1 680 512 342 zł |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Kino Świat, Media Expert i USP Zdrowie dużo więcej na reklamy. W dół Procter & Gamble i Metro Group (TOP 10)